در بیست سال آینده Futura ، ژیل بابینت ، کارآفرین و رئیس شورای ملی دیجیتال ، به کارکنان تحریریه می پیوندد تا موضوعاتی را که جامعه دیجیتال را برانگیخته به شما ارائه دهد. مقالاتی که امروز کشف خواهید کرد این است که قدمی را کنار بگذارند ، سوالات متفاوتی را مطرح کنند و جلسه ای را بین علم و جامعه در مورد موضوعات غیرقابل حل پیرامون فناوری دیجیتال پیشنهاد دهند. در این مقاله به ارتباط بین نوآوری و یادگیری می پردازیم. یادگیری برای نوآوری ضروری است ، اما همه یادگیری ها منجر به نوآوری نمی شوند.
[VIDEO] آیا MOOC ها جایگزین مناسبی برای آموزش سنتی هستند؟ MOOC این اصطلاح برای اولین بار در سال 2013 ظاهر شد و به سرعت سر و صدا ایجاد کرد. این مخفف از English Massive Open Online Course آمده است ، "دوره آنلاین برای همه باز است" را درک کنید. اما امروزه به نظر می رسد که این مفهوم با مشکل روبرو شده است.
اصطلاح "نوآوری" برای مدیرانی که به دنبال تجدید محصولات ، بازارها ، استراتژی و همچنین مدیریت خود هستند به یک "کلمه پر سر و صدا" تبدیل شده است. نوآوری به توانایی استفاده از راه حل های خلاقانه برای مشکلات و فرصت ها برای بهبود زندگی مردم یا تغییر جامعه اشاره دارد. بنابراین توانایی ما برای نوآوری یک مهارت کلیدی برای تجدید سازمان و توسعه مهارت است.
نوآوری ما را از محدوده راحتی خود بیرون می آورد ، ما را به دنبال دانش دورتر می برد ، که متعلق به رشته های مختلف است. در واقع ، نوآوری مخرب اغلب بر اساس پیوندهای جدید بین دانش دور است. رویکردهای خاصی به ما در جستجوی دانش از راه دور کمک می کند. به عنوان مثال ، بیومیکتری فرصتی بی سابقه برای نوآوری است: الهام گرفتن از موجودات زنده و استفاده از راه حل ها و اختراعات تولید شده در آنجا به منظور ایجاد کالاها و خدمات به شیوه ای پایدار و سازگار ساختن جوامع انسانی با زیست کره .
"بازوی هشت پا" از دو ماژول یکسان تشکیل شده است که به یکدیگر متصل شده اند. ماژول ها به 3 اتاق استوانه ای تقسیم می شوند که می توانند به طور جداگانه مدیریت شوند. © photobank.kiev.ua ، shutterstock.com
به عنوان مثال ، Festo شرکتی است که با روبات های خود با الهام از حیوانات مشهور شده است: Festo BionicKangaroo این امکان را ایجاد می کند که حرکت خاص کانگورو را بازیابی کرده و انرژی را در جهش بازیابی کند ، ذخیره کرده و از آن در آینده استفاده مجدد مlyثر کند. زمان پرش مطالعه ای توسط سوزان دامبک نشان می دهد که بسیاری از برندگان جایزه نوبل در خارج از رشته خود نوآوری می کنند. این مورد ، از جمله موارد دیگر ، مربوط به هارتموت میشل ، یوهان دایزنهفر و روبرت هوبر است که با هم جایزه نوبل شیمی 1988 را به دلیل کار خود در زمینه ساختار سه بعدی یک مجموعه پروتئینی غشای باکتریایی با استفاده از کریستالوگرافی با اشعه ایکس دریافت کردند .
اگر زمینه مرجع شیمی باشد ، رشته های مورد استفاده و کاربردها در واقع چندگانه است: سوال تحقیق از زیست شناسی ، روش فیزیک حالت جامد و کاربردهای آینده در پزشکی و جاهای دیگر گسترده است.
بنابراین نوآوری اغلب در محل تلاقی رشته های مختلف اتفاق می افتد و ما را وادار می کند که خارج از تخصص خود بیاموزیم و در عدم قطعیت حرکت کنیم. این بدان معناست که می توانید روش ها ، بازتاب ها و ایده های مختلف را فراخوانده و برای چیزهای دیگر پذیرا باشید. اما چرا این موضوع امروز ماست؟
پیش از این ، نوآوری به عنوان مأموریت و ثمره متخصصان در نظر گرفته می شد که در مراکز تحقیق و توسعه سازماندهی شده و در زمینه های تخصصی مجاز بود. امروز دیگر چنین نیست. دلیل اصلی این گشودگی ، دموکراتیزه شدن دانش است که به وسیله فناوریهای نوظهور و نیاز به نوآوری سریعتر امکان پذیر شده است. نوآوری در حال حاضر بسیار سریعتر است و موانع ورود از بین رفته است. آرماند هچوئل ، استاد معادن ، این جنبش را "عصر نوآوری فشرده" می نامد.
او می گوید: " ما در حال ورود به عصر نوآوری فشرده هستیم. دورانی که در آن رقبای نوآور به طرز شگفت انگیزی وارد زمین می شوند. نوآوری فشرده قوانین اقتصاد استاندارد را نادرست می کند. این به شما امکان می دهد از هنجارهای بازار جدا شوید و با پیشنهادات ارزش غیر منتظره غافلگیر شوید. "
آرماند هچوئل ، استاد معادن. © Jeleveque ، Wikimedia Commons ، CC 4.0
این دوره از نوآوری فشرده ، تحقیق و یادگیری – به معنای کسب مهارت – را در قلب اکتشاف قرار می دهد. شرکتها باید ظرفیت پشتیبانی از نرخ بالای نوآوری را که در بازار عرضه می شود ، در حالی که عملکردهای جدید و ارزشهای استفاده جدید را برای مشتریان به ارمغان می آورد ، توسعه دهند. این امر اهمیت نوآوری ، تجدید سریعتر هویت اشیاء را با ایجاد جوامع فضیلتمند از دانش ، که امکان به اشتراک گذاری دانش و تحریک خلق را ایجاد می کند ، القا می کند. شرکتها دیگر نمی توانند به سادگی پیشنهادات فعلی خود را بهبود بخشند ، بلکه باید دائماً نوآوری کنند. آنها باید سازمانهای تاسیس شده را تصور و پیش بینی کنند و بنابراین دائماً خود را با سازگاری و تجدید خود بیاموزند.
این نیاز به یادگیری و یادگیری مجدد فقط در مورد تجارت نیست. برای افراد و به طور کلی جامعه بسیار مهم است. برخی در حال بسیج هستند تا نوآوری ، خلاقیت و مهارت های کارآفرینی را برای قرن بیست و یک ضروری سازند. آنها به طور مداوم – و به طور فزاینده – برای افراد و سازمانها ضروری شناخته شده اند. چرا ؟ برای درک و شروع تغییرات لازم و پیشرفت در محیط نامشخص. به عنوان مثال ، سرعت بسیار بالای تحول دیجیتالی اهمیت یادگیری مادام العمر را به ویژه با استفاده از ابزارهای جدید برجسته کرده است. او همچنین برجسته نیاز به یک اقتباس مداوم از زیرساخت های آموزشی و تعلیم و تربیت در ارتباط است.
برای دستیابی به این هدف ، انواع جدیدی از آموزش های نوآورانه باید مورد توجه قرار گیرد تا به سیستم آموزشی ما کمک کند از مسیرهای یادگیری خطی به مسیرهای یادگیری تکراری حرکت کند که بازی ، آزمایش و اکتشاف ، بردارهای نوآوری را تسهیل می کند. برای آمادگی برای آینده ، فراگیران باید بتوانند در طول یادگیری خود بین هدف و موضوع ، عملی و نظری ، تخیلی و انتقادی تعادل ، ایجاد و تعادل ایجاد کنند.
عصر دیجیتال © گرالت ، پیکسابای ، DP
نوآوری و یادگیری ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. یادگیری نه تنها بخشی از فعالیت های نوآوری است ، بلکه نوآوری برای یافتن راه های جدید برای یادگیری و حرکت در توده های اطلاعات به صورت معنی دار ضروری است. ابزارهای دیجیتالی ، با حضور همه جانبه و تکامل سریع خود ، این بازتاب را در جایی مجبور کردند. بدیهی است که بحث جایگزینی دانش سنتی به جای دیجیتال نیست ، بلکه در نظر گرفتن مکمل فرآیندهای یادگیری به منظور تقویت جنبه های مثبت آنها است.
از آنها به خوبی استفاده می شود ، دارایی هایی برای ارتقاء یادگیری با ایجاد جوامع مبادله و ایجاد همکاری ضروری برای خلاقیت و نوآوری در تجارت و مدرسه است. این همان چیزی است که به ما امکان می دهد از برده داری بیرون بیاییم و به لطف ترکیب مشترک و به اشتراک گذاری دانش در مواجهه با انبوه اطلاعات ظاهر شویم. نقش مدرسه ، تکامل شیوه های یادگیری فردی و جمعی ما ، توسعه فرهنگ دیجیتالی ، تشویق پژوهشگران یا حتی همراهی شهروندان در طراحی دستگاه های فناوری ، اولین کارهایی که در شورای ملی دیجیتال انجام دادیم ، بنابراین در مورد جایگاه دیجیتال در ساخت دانش
CNNUM: برای فناوری دیجیتال در خدمت دانش
پروژه چشم انداز تأمین شده توسط اتحادیه اروپا (برنامه اتحاد اراسموس + دانش: شماره پروژه: 612537-EPP-1-2019-1-SI-EPPKA2-KA مدت پروژه: ژانویه 2020-دسامبر 2021 https: //www.vision-project. org
امسال Futura بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد . 20 سال کشف ، اکتشاف و رواج علم.
به منظور تجربه کامل این ماجراجویی با ما ، دریغ نکنید:
با ما همراه باشید تا این دو دهه موفقیت را جشن بگیریم ، ما تا پایان سال 2021 شگفتی های زیادی در انتظار شما هستیم!
در سال 2021 ، Futura بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد!
!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در بین خوانندگان ما می شمارم!
یادگیری ماشین ، یادگیری ماشین
