[ویدئو] ISS: تور باورنکردنی با راهنما در ایستگاه فضایی، رندی برسنیک فضانورد آمریکایی نگاه خود را در پشت صحنه ایستگاه فضایی به اشتراک می گذارد و می خواهد زیبایی درونی خود را به ما نشان دهد.
تنها چند روز پس از بازگشت توماس پسکت به زمین، یک فضانورد اروپایی دیگر به تازگی در ایستگاه فضایی اقامت گزیده است. این ماتیاس مورر است که در حال آغاز یک ماموریت حداقل شش ماهه است. بوسه کیهانی، این نام ماموریت است، به ما کمک می کند تا برای بازگشت انسان به ماه و سفر به مریخ آماده شویم. ما شخصاً با ماتیاس مورر در مورد آن صحبت می کنیم.
ماتیاس مورر، فضانورد اروپایی با ملیت آلمانی، پس از چند روز بلاتکلیفی در مورد تاریخ عزیمت خود، به دلیل شرایط بد آب و هوا، دیروز با یک وسیله نقلیه SpaceX Crew Dragon همراه با سه فضانورد ناسا به پرواز درآمد. خدمه-3 صبح پنجشنبه فلوریدا را ترک کرد و تقریباً 22 ساعت بعد دوباره به ایستگاه فضایی بین المللی پیوست. ماتیاس مورر همان شب در ساعت 12:32 صبح وارد مجموعه مداری شد.

پرتاب Crew-3 را دوباره زنده کنید. © ESA
ماتیاس ماورر جانشین توماس پسکت می شود که چند روز قبل از ورودش به زمین بازگشت ، بدون اینکه دو فضانورد بتوانند در مدار با هم دست بدهند.
در حالی که خدمه SpaceX در ایستگاه فضایی بین المللی فرود می آیند همه جا بغل می شوند pic.twitter.com/kkOeRpSCuB
مصاحبه زیر را از دست ندهید⬇︎
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 12/24/2020
در سال 2021، دو فضانورد اروپایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند. پس از توماس Pesquet که در بهار 2021 را، ماتیاس مورر خواهد مجتمع مداری در پیوستن به پاییز 2021. او را بیش از از فرانسوی برای یک ماموریت را به مدت حداقل شش ماه. در ایالات متحده برای آموزش، ماتیاس مورر در مورد ماموریت خود و چگونگی کمک به انسان برای بازگشت به ماه و آماده شدن برای سفر به مریخ به ما می گوید.
ماتیاس مورر که اصالتاً اهل زارلند در جنوب غربی آلمان است، از همان طبقه توماس پسکت است. او که بسیار فرانکوفیل است، در میان چیزهای دیگر، فارغ التحصیل علوم مواد از EEIGM در نانسی است.
عزیمت او برای پاییز 2021 برنامه ریزی شده است [به روز رسانی: ماتیاس مورر در 12 نوامبر 2021 وارد ایستگاه فضایی بین المللی شد] برای ماموریتی که تقریباً شش ماه طول می کشد و در طی آن او به نمایندگی از محققان و شرکای بین المللی از سراسر جهان کار و عملیات علمی را انجام خواهد داد. جهان. او با یک وسیله نقلیه SpaceX Crew Dragon به همراه فضانوردان ناسا راجا چاری و توماس اچ مارشبرن به مجموعه مداری خواهد پیوست. سپس او دومین فضانورد اروپایی خواهد بود که با یک وسیله نقلیه تجاری پرواز می کند.
بوسه کیهانی ، اولین ماموریت ماتیاس مورر در ایستگاه فضایی بین المللی. © ESA
ماتیاس مورر مأموریت خود را که " بوسه کیهانی " نامیده می شود، به عنوان " اعلام عشق به فضا " توصیف می کند. او توضیح می دهد که این بوسه کیهانی " نماد پیوند خاصی است که ایستگاه بین ساکنان زمین و کیهان برقرار می کند." همچنین ارزش مشارکت در کاوش ماه و مریخ و همچنین نیاز به احترام، حفاظت و حفظ طبیعت سیاره ما را نشان می دهد، زیرا ما به دنبال آینده ای پایدار در زمین هستیم. "
مهمتر از همه، رویای بزرگ پرواز در فضا، دیدن زمین از بیرون و دیدن جهان به عنوان یک کل هر 90 دقیقه، شناور شدن آزادانه، بدون گرانش وجود دارد . این ترکیب همه اینها است که به من انگیزه می دهد که به فضا بروم. به عنوان بخشی از این ماموریت، ماتیاس مورر طیف گسترده ای از آزمایشات علمی با ماهیت پزشکی و علمی را انجام خواهد داد که بر بسیاری از زمینه ها مانند علوم زیستی، بهداشت، رشد گیاهان، مکانیک سیالات، رفتار مواد و همچنین تأثیر خواهد گذاشت. نمایش فناوری های جدید و توسعه برنامه های در نظر گرفته شده برای جوامع دانشگاهی و مدارس. برخی از این تجربیات برای آماده شدن برای گام‌های بعدی در اکتشاف که انسان‌ها را به ماه و مریخ می‌برد، استفاده خواهد شد.
ماتیاس مورر در طول اوقات فراغت خود در ایستگاه فضایی برنامه ریزی کرده است تا فعالیت هایی را انجام دهد که برخی از آنها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهد شد. دو نفر به خصوص به قلب او نزدیک هستند. پس از تحصیل، فضانورد به سرتاسر جهان سفر کرد و می‌خواست « از هر قدم برداشته شده و همان مکان‌هایی که در طول این دور دنیا بازدید کرده‌اند، از فضا عکس بگیرد ». در نهایت، " لطف " را به لوکاس پارمیتانو، که اولین دی جی فضایی بود، برای یک مجموعه کوتاه برای یک شب الکتریکی که در یک کشتی تفریحی در ایبیزا برگزار شد، برگردانید. " در آن زمان من در پشتیبانی زمینی بودم. "
جای تعجب نیست که آزمایش‌های فیزیک مواد برای ماتیاس مورر، که در چهار دانشگاه اروپایی در رشته علوم و مهندسی مواد تحصیل کرده است، مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت. و به ویژه آنهایی که به آن اجازه می دهند " مواد و آلیاژهای جدید و کارآمدتر " را با مزایای بسیار مشخص بر روی زمین توسعه دهد. آنها را می توان در ساخت موتورهای هواپیما و اتومبیل استفاده کرد تا آنها را سبک تر کند و کلید مصرف انرژی برای راه اندازی آنها باشد. "
سلامت فضانوردان یک موضوع نگرانی عمده است و چندین آزمایش پزشکی و فیزیولوژیکی برای آمادگی بهتر برای سفرهای آینده به سیاره مریخ برنامه ریزی شده است. علیرغم انبوهی از آزمایش‌ها که قبلاً بر روی تأثیرات ریزگرانش بر سلامت فضانوردان انجام شده است، باید توجه داشت که این آزمایش‌ها بسیار بیشتر از آزمایش‌هایی که روی زمین انجام می‌شوند طول می‌کشد. آنها معمولاً بین سه تا پنج سال دوام می‌آورند، زیرا اگر کسی می‌خواهد نتیجه آماری قابل توجهی داشته باشد، جمع‌آوری داده‌ها از چندین فضانورد ضروری است. از این رو آزمایش های پزشکی از یک ماموریت به ماموریت دیگر تکرار می شود. این امر به ویژه در مورد خطر پوکی استخوان صادق است، بیماری که باعث بدتر شدن تراکم و استحکام استخوان می شود و می تواند " یک مانع بزرگ برای پروازهای طولانی، به ویژه پروازهای مریخ " باشد. ماتیاس مورر به یاد می آورد که امروزه اقدامات توصیه شده برای پیشگیری و مهار این خطر " ممکن است کافی نباشد " و بنابراین "خطر شکستگی اندام پس از رسیدن به مقصد بسیار واقعی است ".
راه‌های دیگری برای ایجاد اقدامات متقابل جدید، حتی درمان‌های جدید، علاوه بر تمرین‌های بدنی سنتی که فعالیت روزانه فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی را مشخص می‌کند ، مورد مطالعه قرار می‌گیرند، برای مثال « یک غذای بهتر». فقدان گرانش همچنین " اثرات نامطلوبی بر بینایی فضانوردان " دارد که می تواند منجر به " از دست دادن بخشی از بینایی آنها " شود. توماس پسکت در طول اولین اقامت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، اعتراف کرده بود که بینایی‌اش در ایستگاه فضایی بین‌المللی کاهش یافته است. این مشکلات بینایی در آمادگی برای سفر به مریخ بسیار جدی گرفته می شود. در شدیدترین موارد، " خطر این است که یک فضانورد نابینا به مقصد برسد ". فراموش نکنیم که مطالعات انجام شده برای سلامت فضانوردان و تلاش‌های تحقیقاتی " به پیشگیری و درمان پوکی استخوان در زمین و به عنوان مثال میوپاتی کمک کرده و همیشه کمک خواهد کرد ".
ماتیاس مورر: «بر خلاف ایلان ماسک که معتقد است آینده ما در فضا است و به نظر می رسد متقاعد شده است که زمین محکوم به فنا است و می خواهد انسان به یک تمدن فضایی و گونه ای چند سیاره ای تبدیل شود، برعکس، فکر می کنم که سیاره ما باید جای ما بماند. زندگی است و باید حفظ شود. این تسخیر فضا نباید با هدف یافتن زمین جایگزین انجام شود. مریخ سیاره دوم ما نخواهد بود. مال ما آنجاست و توسط فعالیت های ما تهدید می شود و ما باید اطمینان حاصل کنیم که از آن محافظت می کنیم. با این حال در موارد دیگر با او موافقم. ما باید به گونه ای چند سیاره ای تبدیل شویم زیرا در فضا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. اما رفتن به فضا آسان نیست و باید نسبت به امروز بر فناوری پیشرفته‌تر تسلط داشته باشید. به نظر من، اگر واقعاً می خواهید فضا را کاوش کنید، استراتژی استفاده مجدد SpaceX راهبرد درستی است. » © ESA، P. Carril
برای زندگی و کار بر روی ماه و مریخ یا حتی روی یک سیارک، تسلط بر تعداد معینی از فناوری‌های جدید، از جمله فناوری‌هایی که به ما امکان بهره‌برداری و استفاده از منابع درجا را می‌دهند، ضروری است. در این زمینه، برنامه Artemis ناسا ، که برای نصب یک کمپ پایه در قطب جنوب فراهم می کند، آموزنده خواهد بود. " این آینده اکتشاف انسان را تعیین خواهد کرد!" اگر در ماه " نتوانیم نشان دهیم که امکان استفاده از منابع ماه برای حمایت از حضور انسان وجود دارد، هیچ آژانس فضایی سفر انسانی به مریخ را آغاز نخواهد کرد." یکی از آزمایش‌هایی که ماتیاس مورر انجام خواهد داد، نشان دادن این است که می‌توانیم زیرساخت‌های محکمی را از سنگ سنگی قمری بسازیم. ما می خواهیم نشان دهیم که سنگ سنگی قمری می تواند اساس تولید افزودنی باشد که امروزه عمدتاً از پلیمرها استفاده می کند. "
برای اینکه بتوانید به طور مستقل در ماه و مریخ زندگی کنید، همچنین لازم است تا حد امکان هوا ، زباله و آب بازیافت شود. در ISS، 80 درصد از آب مصرفی از بازیافت عرق ، ادرار و سایر آب های آلوده به دست می آید. برای بهبود این نرخ، یک آزمایش باید " بهبود نرخ بازیافت هوا و آب در ISS را ممکن کند و امیدواریم به زودی به 92٪ برسیم ". این فناوری توسعه یافته برای ایستگاه فضایی بین‌المللی همچنین احتمالاً کیفیت زندگی روی زمین را با « تطبیق آن برای بازیافت آب در مناطق خشکی‌ای که فاقد آن هستند یا حتی برای سیستم‌های تصفیه » بهبود می‌بخشد.
فضانوردان اروپایی ماتیاس مورر و توماس پسکت در مقابل صحنه اصلی و قابل استفاده مجدد اسپیس ایکس فالکون 9. © ESA
جای تعجب نیست که آموزش فضانوردان برای پرواز بر روی اژدهای خدمه " بسیار متفاوت از آموزش مورد نیاز برای سایوز " است. با توجه به طراحی سایوز ، که مربوط به اواخر دهه 1960 است، یادگیری استفاده از "e" بسیار مکانیکی بود، برای پرواز سایوز می‌توان در صورت لزوم از A تا Z به صورت دستی انجام داد. " از سوی دیگر ، آماده سازی Crew Dragon بیشتر از نوع " نرم افزاری " است. ما از عصری به عصر دیگر می‌رویم، «به‌جای اینکه بدانیم چگونه یک وسیله نقلیه را از روی دکمه‌های متعدد کنترل کنیم، باید یاد بگیریم وقتی یک نرم‌افزار باگ می‌شود چه کار کنیم ». دوره آموزشی نیز کوتاهتر است. « در قایق کرو دراگون، فناوری همه کارها را انجام می‌دهد! "، تا جایی که خلبان نمی کند" واقعاً خلبانی می کند و از نظارت و تأیید تصمیمات رایانه داخلی راضی است. "
توماس پسکت و ماتیاس ماورر مسافران «ساده» در کرو دراگون خواهند بود. این ممکن است تعجب برانگیز باشد، اما شرکت های اسپیس ایکس و بوئینگ در ابتدا مایل بودند بر موفقیت ماموریت ها تمرکز کنند و " از بوروکراسی در مورد مسائل انتقال فناوری به بیگانگان و افشای اسرار تجاری " که این دو فضانورد می توانستند به آنها نزدیک شوند، اجتناب کنند. تمرین‌های پیشرفته‌تر، مانند تمرین‌هایی که برای خلبان شدن یا خلبان شدن لازم است.

Futura in the Stars رویدادی است که برای دوستداران نجوم و فضا قابل غفلت نیست. هر اول ماه، برای یک گشت و گذار کامل در گذر زمان، با مشاوره در مورد چگونگی مشاهده بهترین اتفاقات در آسمان، با ما ملاقات کنید. یک قسمت ویژه که هر 15 ماه منتشر می شود، از شما دعوت می کند تا درباره یک شی یا رویداد خاص که اخبار نجومی و فضایی را مشخص می کند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در میان خوانندگان ما قرار می دهم!
دسترسی به فضا و پروازهای سرنشین دار در سال 2021: تام کروز، ایستگاه فضایی چین …

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *