مهارت ویژه در استفاده از ابزارها، به دست آوردن مهارت های نحوی خوب کمک می کند، اما برعکس آن نیز صادق است و توانایی درک جملات پیچیده منجر به مهارت دستی می شود. این دو نوع مهارت را می‌توان در مغز قرار داد، و نواحی فعال شده به‌طور شگفت‌انگیزی بسیار نزدیک هستند… تأیید می‌کند که دست در واقع امتداد ذهن است.
[VIDEO] مغز سه بعدی با استفاده از aMRI سه بعدی تولید می شود با استفاده از نرم افزار جدید 3D aMRI، می توان یک انیمیشن سه بعدی از تصویر MRI ایجاد کرد. جزئیات واضح این حرکات تقویت شده متحرک می تواند به شناسایی ناهنجاری ها کمک کند، مانند مواردی که در اثر انسداد مایعات نخاعی، از جمله خون و مایع مغزی نخاعی در مغز ایجاد می شود.
توانایی ما در درک نحو جملات پیچیده خاص یکی از دشوارترین مهارت های زبانی است. در سال 2019، تحقیقات رابطه ای بین مهارت ویژه در کار با ابزار و داشتن مهارت های نحوی خوب نشان داد. مطالعه جدیدی که توسط محققان Inserm، CNRS و دانشگاه Claude Bernard Lyon 1 و Université Lumière Lyon 2 با همکاری موسسه Karolinska در سوئد انجام شد، اکنون نشان می دهد که این دو مهارت به منابع مغزی مشابهی نیاز دارند که در یک منطقه قرار دارند. از مغز
علاوه بر این، تمرین حرکتی با ابزار توانایی ما را در درک نحو جملات پیچیده بهبود می بخشد و برعکس، آموزش نحو عملکرد استفاده از ابزار را بهبود می بخشد. در زمینه بالینی، این نتایج می تواند برای حمایت از توانبخشی بیمارانی که بخشی از مهارت های زبانی خود را از دست داده اند استفاده شود. این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.
زبان از دیرباز در حوزه علوم اعصاب به عنوان یک مهارت بسیار پیچیده در نظر گرفته شده است که شبکه های مغز را به طور خاص به این دانشکده بسیج می کند. با این حال، برای چندین سال، کار علمی این ایده را دوباره بررسی کرده است. مطالعات نشان داده‌اند که مناطقی از مغز که عملکردهای زبانی خاصی را کنترل می‌کنند، مانند پردازش معنای کلمات، برای مثال، در کنترل مهارت‌های حرکتی ظریف نیز نقش دارند.
با این حال، هیچ مدرکی بر اساس تصویربرداری مغزی برای آشکار کردن چنین پیوندهایی بین زبان و استفاده از ابزار وجود ندارد. دیرین-نوروبیولوژی (زمینه مطالعاتی که در آن دانشمندان به تکامل آناتومی مغز اجداد ما علاقه مند هستند) نشان داد که مناطق مغزی مرتبط با زبان در اجداد ما در دوره های انفجار فناوری گسترش یافته است، در زمانی که استفاده از ابزارها گسترده تر شد.
با در نظر گرفتن این داده‌ها، تیم‌های تحقیقاتی از خود پرسیده‌اند: اگر استفاده از ابزارهای خاص، که شامل انجام حرکات پیچیده است ، منابع مغزی مشابه آن‌هایی را که در توابع پیچیده زبانی مانند نحو بسیج می‌شوند، درگیر کند، چه؟
در سال 2019، کلودیو بروزولی، محقق Inserm، با همکاری محقق CNRS، آلیس سی. روی و تیمشان، نشان داد که افرادی که مهارت خاصی در استفاده از ابزارها دارند، معمولاً در کار با ابزارها نیز کارآمدتر هستند. ظرافت‌های نحو سوئدی.
برای ادامه، همان تیم با همکاری محقق CNRS ورونیک بولنگر (مرکز تحقیقات علوم اعصاب لیون (Inserm / CNRS / دانشگاه کلود برنارد لیون 1) و آزمایشگاه Dynamique du langue (CNRS / Université Lumière Lyon 2) یک سری کامل از آزمایش‌های مبتنی بر تکنیک‌های تصویربرداری مغز ( تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی یا MRI) و اندازه‌گیری‌های رفتاری. از شرکت‌کنندگان دعوت شد تا چندین آزمایش شامل یک موتور محرکه با گیره مکانیکی و تمرین‌های نحوی به زبان فرانسوی انجام دهند که به دانشمندان اجازه می‌دهد شبکه‌های مغزی خاص را شناسایی کنند. برای هر کار، بلکه برای هر دو کار مشترک است.

استفاده از فورسپس و تمرین‌های نحوی که به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود، فعالیت‌هایی را در ناحیه‌ای به نام «گانگلیون پایه» ایجاد کرد. © کلودیو بروزولی
« انتخاب گیره و نه شیء دیگر تصادفی نیست. در واقع، این در مورد ابزاری است که یک حرکت پیچیده را امکان پذیر می کند، که در آن پارامترهایی مانند مسافت طی شده برای رسیدن به جسمی که می خواهید آن را بگیرید، دهانه "انگشتان" گیره و جهت گیری مداخله می کند و بنابراین می تواند کلودیو بروزولی توضیح می دهد که از نظر پیچیدگی با نحوه مدیریت نحو در زبان مقایسه می شود.
از طریق آزمایش‌های مختلف، دانشمندان برای اولین بار مشاهده کردند که استفاده از فورسپس و تمرین‌های نحوی که به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود، در ناحیه‌ای به نام «گانگلیون پایه»، در مناطق مشترک، با توزیع فضایی یکسان، فعالیت‌های مغزی ایجاد می‌کند. .
اگر این دو نوع مهارت از منابع مغزی یکسانی استفاده کنند، آیا می توان یکی را برای بهبود دیگری آموزش داد؟ آیا درایو موتور با گیره مکانیکی درک جملات پیچیده را بهبود می بخشد؟ در بخش دوم مطالعه خود، دانشمندان به این سؤالات علاقه نشان دادند و نشان دادند که واقعاً چنین است. این بار از شرکت کنندگان دعوت شد تا یک تکلیف درک نحوی را قبل و بعد از یک تمرین حرکتی 30 دقیقه ای با گیره ها تکمیل کنند. درایو موتور شامل قرار دادن گیره های کوچک با انبردست در سوراخ هایی بود که مطابق شکل آنها اما با جهت گیری های متغیر بود.
تمرین نحوی که قبل و بعد از این آموزش انجام شد شامل خواندن جملاتی با نحو ساده مانند " دانشمندی که شاعر را تحسین می کند مقاله می نویسد " یا با نحو پیچیده تر مانند " دانشمندی که شاعر او را تحسین می کند مقاله می نویسد " بود. سپس، شرکت کنندگان باید جملاتی از نوع درست یا نادرست را قضاوت می کردند: « شاعر دانشمند را تحسین می کند ». پردازش جملات با ضمیر مفعولی نسبی "THAT" دشوارتر است و بنابراین عملکرد برای این نوع جملات به طور کلی ضعیف تر است.
این آزمایش‌ها نشان داد که بعد از تمرین حرکتی، شرکت‌کنندگان با جملاتی که سخت‌تر در نظر گرفته می‌شوند بهتر عمل کردند. گروه‌های کنترل که همان تکلیف زبانی را اما پس از تمرین حرکتی با دست خالی یا بدون تمرین انجام می‌دادند، چنین پیشرفتی را نشان ندادند.
بنابراین محققان نشان داده‌اند که تمرین حرکتی با گیره با بهبود عملکرد در تمرین‌های درک نحوی همراه است. علاوه بر این، نتایج به‌دست‌آمده تأکید می‌کند که عکس این موضوع نیز صادق است: آموزش مهارت‌های زبان، با تمرین‌هایی در درک جملات با ساختار پیچیده، عملکرد حرکتی را با موچین مکانیکی بهبود می‌بخشد.
اکنون دانشمندان در حال بررسی بهترین روش برای اعمال این نتایج در زمینه بالینی هستند. Claudio. Brozzoli نتیجه گیری می کند: " ما در حال تصور پروتکل هایی هستیم که می تواند برای حمایت از توانبخشی و بازیابی مهارت های زبانی در بیماران خاص با مهارت های حرکتی نسبتاً خوب حفظ شده، مانند جوانان مبتلا به اختلال زبان رشدی، به کار گرفته شود." فراتر از این کاربردها ، که می توانند مبتکرانه باشند، این نتایج همچنین به ما نگاهی اجمالی به نحوه تکامل زبان در تاریخ می دهد. زمانی که اجداد ما شروع به توسعه و استفاده از ابزار کردند، این مهارت مغز را عمیقاً تغییر داد و نیازهای شناختی را تحمیل کرد که ممکن است به ظهور عملکردهای خاصی مانند نحو منجر شود .
!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را جزو خوانندگان ما می شمارم!
زبان کلیشه های جنسیتی را تقویت می کند

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *