خودروی الکتریکی اپل که هنوز تحت عنوان پروژه تایتان در حال توسعه است، الهام بخش طراحان شرکت لیزینگ Vanarama است که آن را از طریق پتنت های آن تصور می کردند.

TechPod را کشف کنید ، خلاصه دو ماه یکبار اخبار فناوری و تحرک!

هرگز خودرویی این همه شایعه و در چنین مدتی برای این مدت طولانی نبوده است. ماشین اپل یا Apple Car، بیش از یک دهه است که در اخبار ثابت بوده است. اما، در سال 2021، پس از گفتگوهای کوتاهی با گروه کره ای هیوندای یا سازنده باتری چینی CATL ، واقعی تر از همیشه به نظر می رسد.
با این حال سایت لیزینگ واناراما منتظر رسمی شدن احتمالی خودرو نیست. طراح (یا؟) می‌خواست با تکیه بر پتنت‌های ثبت شده توسط این برند، خودروی اپل را تا حد امکان وفادار به واقعیت تبدیل کند.
در سایت، یک مفهوم سه بعدی مجازی یک سبک بسیار اصلی ارائه می دهد. ویژگی خاص آلاچیق تمام لعاب، بدون قائم جلو یا مرکزی است. اگر این ساختار شکننده به نظر می رسد، به خوبی بر اساس حق ثبت اختراعی است که اپل در حال مطالعه دسترسی آسان به هواپیما، به ویژه از طریق درهای مخالف است. حیف که این مفهوم حق ثبت اختراع برای پنجره های رنگی هوشمند را حفظ نمی کند.
درهای مخالف و عدم وجود پست دسترسی را تسهیل می کند. © Vanarama
بدنه یک سدان است که با روحیه یک SUV ، با اپتیک های راه راه ساده تقویت شده است. برخی از جزئیات از دیگر دستگاه های اپل الهام گرفته شده است، از جمله جلوپنجره جلو، دریچه های هوا در رایانه Mac Pro، یا دستگیره درهای "دکمه آیفون".
پس از چند کار کارآگاهی درخشان، تیم ما متشکل از کارشناسان خودرو از پتنت‌های رسمی استفاده کرده‌اند تا مفهومی را برای اینکه #AppleCar ممکن است چگونه باشد؟؟؟؟

آیا می توانید خود را در حال انجام فروشگاه هفتگی در این ببینید؟

بخونید؟؟؟؟ https://t.co/Q5ASGDhhQR pic.twitter.com/A9awqnCEgF
فضای داخلی مانند بیرون است، مینیمالیست. اگر چهار صندلی خیلی نازک هستند، اما می‌چرخند تا پیکربندی «اتاق نشیمن» را تشکیل دهند، داشبورد جهشی به سوی آینده است. حق ثبت اختراع اپل رد یک صفحه نمایش غول پیکر را در یک بلوک نشان می دهد که توزیع منوها و عملکردهای آن به دلخواه قابل تنظیم است.
داشبورد یک صفحه نمایش پانوراما قابل تنظیم است. © Vanarama
لمسی، صفحه نمایش همچنین از طریق یک دستیار مبتنی بر سیری به صدا پاسخ می دهد. این یکی نیز می آید تا پیشنهاداتی را بیاورد، مثلاً رفتار یا جو. برای بقیه، هیچ اطلاعات فنی، چه برای باتری یا موتور یا رانندگی خودکار وجود ندارد . صبور باشیم، هنوز هیچ Apple Car رسمی نشده است. امیدواریم این پروژه مانند پروژه های Dyson یا Google Car از هم نپاشد.
بی‌ام‌و i8، یک خودروی اسپرت هیبریدی پلاگین بی‌ام‌و i8 در رقابت خودروهایی با مصرف سوخت کم و انتشار ذرات مستثنی نیست. از این جنبه، خودروی اسپرت هیبریدی پلاگین تمایل خود را برای رقابت با شهرنشینان نشان می دهد. چرخ های عقب توسط یک موتور TwinPower Turbo با قدرت 231 اسب بخار حرکت می کنند، در حالی که چرخ های جلو توسط یک موتور الکتریکی 131 اسب بخار نیرو می گیرند. شتاب 0 تا 100 بی ام و i8 در 4.4 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت است. باتری لیتیوم یونی امکان برد 35 کیلومتر را در تمام برقی ها فراهم می کند. © Andy_BB، CC by-nc 2.0
پورشه 918 اسپایدر، خودروی اسپرت برقی پورشه 918 اسپایدر آغاز عصر جدیدی برای خودروهای اسپورت است. این خودروی هیبریدی پلاگین 887 اسب بخاری با دو موتور الکتریکی در نسخه نهایی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2010 ارائه شد. موتورهای الکتریکی با تولید 279 اسب بخار قدرت، مجموع قدرت را به 807 اسب بخار می رساند. عملکرد ترکیبی موتور احتراقی و موتورهای الکتریکی به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا به 345 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت درایو الکتریکی 150 کیلومتر در ساعت است. آزمایش‌های انجام‌شده بر روی حلقه شمالی حلقه نوربرگ رینگ به 918 اسپایدر این امکان را داد که تقریباً 21 کیلومتر را در 6 دقیقه و 57 ثانیه طی کند. قیمتش؟ وقتی عاشق هستید، حساب نمی کنید: 775,404 یورو و 847,104 یورو برای نسخه Weissach Pack در سال 2010. © Thomas Wolf, CC by-sa 3.0 DE
اسپارک رنو SRT 01E اسپارک رنو SRT 01E یک ماشین مسابقه ای الکتریکی است که حاصل همکاری نزدیک بین Spark Racing Technology، McLaren Electronic Systems (موتور)، William Advanced Engineering (بسته باتری)، Dallara (شاسی) و رنو است. این خودرو به طور رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2013 معرفی شد. موتور 270 اسب بخاری در یک فیبر کربن و پوسته آلومینیومی لانه زنبوری گنجانده شده است. لاستیک های 18 اینچی توسط میشلن طراحی شده اند. اسپارک رنو SRT 01E تنها خودروی الکتریکی بود که در مسابقات قهرمانی مسابقات اتومبیل رانی 2014-2015 با استفاده از فرمول E تک سرنشینی که توسط FIA سازماندهی شده بود، شرکت کرد. از یک شروع ایستاده، سه ثانیه طول می کشد تا از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برسید. حداکثر سرعت آن 225 کیلومتر در ساعت است. © NIL L، CC by-nc 2.0
Audi A3 Sportback e-tron Audi A3 Sportback e-tron اولین برنامه هیبریدی پلاگین این برند است. موتور حرارتی 150 اسب بخار قدرت تولید می کند در حالی که موتور الکتریکی 134 اسب بخار قدرت دارد. باتری لیتیوم یونی آن حجیم است و فضای زیادی را در صندوق عقب اشغال می کند. وزن آن به تنهایی 300 کیلوگرم است که مانع از رسیدن خودرو از 0 به 100 کیلومتر در ساعت در 7.6 ثانیه نمی شود. حداکثر سرعت 222 کیلومتر در ساعت است. اگر استقلال باتری الکتریکی به تنهایی به 50 کیلومتر در جاده و 25 کیلومتر در بزرگراه محدود شود، ترکیب این دو موتور باعث می شود مصرف سوخت به 1.5 لیتر در 100 کیلومتر کاهش یابد. © Bahooka, CC by-sa 3.0
Fisker Karma، یک خودروی الکتریکی با افزایش برد Fisker Karma با دیگر خودروهای الکتریکی یا هیبریدی در بیش از یک جهت متفاوت است. خط آن توسط طراح دانمارکی هنری فیسکر طراحی شده است و از استون مارتین DB9 و BMW Z3 الهام گرفته است. این وسیله نقلیه توسط کارخانه فنلاندی Valmet Automotive، برای سازنده آمریکایی Fisker Automotive مونتاژ می شود. از نظر فنی، این خودرو به یک موتور حرارتی Opel مجهز شده است که توسط یک توربوشارژر با قدرت 212 اسب بخار سوپرشارژ می شود. همچنین به دو موتور الکتریکی 150 کیلوواتی برای مجموع 408 اسب بخار مجهز شده است. این در واقع یک خودروی الکتریکی است، زیرا موتور حرارتی مستقیماً چرخ ها را به کار نمی اندازد. این برای شارژ مجدد باتری ها در نظر گرفته شده است و بنابراین در بین وسایل نقلیه الکتریکی دارای افزایش برد قرار می گیرد. © Fisker Automotive، by-nc 2.0
درایو الکتریکی اسمارت فورتو، یک ماشین شهری الکتریکی درایو الکتریکی اسمارت فورتو یک خودروی برقی شهری فرانسوی است که در هامباخ، موزل تولید می‌شود. ماشین را می توان با اجاره یا بدون باتری خریداری کرد. اجاره بر خلاف سایر رقبا به مسافت پیموده شده بستگی ندارد. موتور آن 55 و 75 اسب بخار برای برد معین 145 کیلومتر در دسترس است. اما دومی در شرایط ترافیکی شهری یا پیچیده تر (کوه، شب، بار و غیره) از 100 کیلومتر تجاوز نمی کند و در زمستان در صورت استفاده از گرمایش احتمالاً کمتر از آن. زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد باتری در یک سوکت خانگی 220 ولت 7 ساعت است. © Smart, CC by-sa 2.0
Kia Soul EV، یک کراس اوور الکتریکی Kia Soul EV اولین خودروی الکتریکی این برند کره جنوبی است. این کراس اوور کوچک شهری که از یک باتری لیتیوم یون پلیمر 110 اسب بخار نیرو می گیرد، برد 200 کیلومتر دارد و حداکثر سرعت آن می تواند به 145 کیلومتر در ساعت برسد. کیا مانند سایر مدل های موجود در محدوده موتور حرارتی خود، 7 سال یا 150000 کیلومتر گارانتی شامل باتری ارائه می دهد. کیا سول EV را می توان از یک پریز برق خانگی شارژ کرد، اما هشت ساعت طول می کشد تا باتری کارایی کامل خود را به دست آورد. در ایستگاه شارژ سریع Chademo، 30 دقیقه کافی است تا باتری 80 درصد کارایی خود را به دست آورد. © هری Nl، CC by-nc 2.0
تویوتا لکسوس CT 200 ساعت لکسوس CT 200 ساعت نشان دهنده نسخه هیبریدی لوکس با نام تجاری تویوتا. موتور الکتریکی 82 اسب بخار و موتور حرارتی 99 اسب بخار قدرت تولید می کند. این دو با هم قدرت 136 اسب بخار را ارائه می دهند. استقلال ذکر شده توسط سازنده 983 کیلومتر است، اما در حالت الکتریکی، تنها 2 … حداکثر سرعت موتور حرارتی 180 کیلومتر در ساعت است، در حالی که قبل از آن موتور معمولی به حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت می رسد. بر فراز. مصرف آن 3 لیتر در 100 کیلومتر با انتشار CO2 82 گرم در کیلومتر است. © Autoviva، CC by 2.0
مرسدس کلاس A E-Cell مرسدس کلاس A E-Cell یک خودروی برقی شهری است که با دو باتری لیتیوم یونی با ظرفیت بالا کار می کند. دومی به طور متوسط قدرت 95 اسب بخار را برای برد 160 کیلومتر تولید می کند. حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است. شارژ در 8 ساعت از شبکه خانگی و 3 ساعت در ایستگاه های شارژ سریع انجام می شود. © Edoardo Mascalchi، CC by-nc 2.0
میتسوبیشی MiEV میتسوبیشی MiEV یک خودروی برقی شهری چهار نفره است که در کانادا با مبلغ ناچیز 33000 دلار (29508 یورو به قیمت فعلی) ساخته شده است! علیرغم انگیزه قابل توجه دولت، فرد همچنان باید 25000 دلار دیگر (22357 یورو به نرخ فعلی) بپردازد. باتری لیتیوم یون شارژ شده، وسیله نقلیه می تواند 150 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت است. مدت زمان شارژ در شبکه خانگی 7 ساعت و 30 دقیقه برای تامین باتری تا 80 درصد است. از ژانویه 2011 در فرانسه با قیمت تقریباً مشابهی به بازار عرضه شده است: 35000 یورو که پاداش زیست محیطی دولتی باید از آن کسر شود. © CC توسط 3.0
رنو توئیزی ZE، یک خودروی الکتریکی شهری رنو توئیزی ZE یک خودروی شهری فوق العاده جمع و جور دو نفره است که کاملاً الکتریکی است و با قیمت هایی در رقابت با موتورسیکلت های سه چرخ به بازار عرضه می شود. در واقع از 7000 یورو در دسترس است اما بدون در یا پنجره تحویل داده می شود… اینها اختیاری هستند. دو نسخه وجود دارد: توئیزی 50 بدون مجوز و 80 با مجوز B. خودمختاری دومی حدود 100 کیلومتر است. بسته به شرایط آب و هوایی ممکن است مسافت طی شده هنگام شارژ باتری لیتیوم یون کاهش یابد. توئیزی 45 5 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن 45 کیلومتر در ساعت است، در حالی که توئیزی 80 برای حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت به 17 اسب بخار می رسد. © Mhobl، CC by-nc 2.0
پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس یک سدان هیبریدی است که موتور حرارتی آن 98 اسب بخار قدرت و موتور الکتریکی 80 اسب بخار برای حداکثر برد 20 کیلومتر تولید می کند. فراتر از آن، موتور احتراقی باتری لیتیوم یونی را شارژ می کند. از یک سوکت متصل به شبکه خانگی 3 ساعت طول می کشد تا شارژ کامل شود. سرعت معمولی 180 کیلومتر در ساعت است و در حالت EV (خودروی الکتریکی)، خودرو از 100 کیلومتر در ساعت تجاوز نمی کند. پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس مصرف سوخت نسبتاً کمی دارد و 2.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. برای خودرویی در این محدوده، قیمت همچنان بازدارنده است اما نسبت به میتسوبیشی کانادایی سازگارتر است. از 37000 یورو به بازار عرضه می شود، قیمتی که باید از پاداش زیست محیطی کسر شود. © DR
کانسپت رنو زویی ZE کانسپت تمام الکتریکی رنو زوئی ZE همه چیز یک خودروی شهری کوچک را به صورت واقعی و مجازی به هم متصل می کند. طراحی آن منحصر به فرد است زیرا سقف آن از گرما و سرما محافظت می کند و مدیریت دمای داخلی را به لطف سلول های فتوولتائیک در یک لانه زنبوری بهینه می کند. باتری برقی لیتیوم یونی آن 95 اسب بخار برای برد متوسط 160 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت تولید می کند. مدت زمان شارژ مجدد در مدار الکتریکی خانگی 8 ساعت، 20 دقیقه در ترمینال سریع و 3 دقیقه به لطف سیستم تعویض باتری Quick-Drop است. در سال 2009، این مدل غیر بازاری، رنو Zoes را که در حال حاضر در گردش است، پیش‌بینی کرد. © LSDSL، CC by-sa 3.0
تسلا رودستر، خودروی الکتریکی با برد رکورد تسلا رودستر یکی از اولین خودروهای اسپرت برقی است که به بازار عرضه شده است. این خودرو که توسط تسلا موتورز، کالیفرنیا و با همکاری Lotus Cars برای شاسی طراحی شده است، رکورد برد 400 کیلومتر را اعلام می کند. عملکرد آن نیز استثنایی است. باطری لیتیوم یونی با قدرت 288 اسب بخار، قادر است در 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه اسپرت همان مسافت را در 3.7 ثانیه طی می کند و با حداکثر سرعت به 212 کیلومتر در ساعت می رسد. © Tesla Motors Inc. OTRS, CC by-sa 2.0
Rimac Concept One Rimac Concept One در کرواسی توسط Mate Rimac توسعه یافته است. این خودرو دارای معماری مشابه آئودی R8 e-tron است که دارای سه موتور الکتریکی 250 کیلوواتی است. این بسته باتری لیتیوم-آهن-فسفات به تنهایی 700 کیلوگرم وزن دارد و برد آن تقریباً 600 کیلومتر است. عملکرد آن استثنایی است. ریمک کانسپت وان قادر است در 2.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 300 کیلومتر در ساعت است. این خودرو تا حد زیادی کارآمدترین خودروی اسپرت الکتریکی است که مشروعیت بیشتری برای حمل نام تسلا (مخترع نابغه کروات) از خودروهای سازنده کالیفرنیایی تسلا موتورز دارد… © The Car Spy, CC by 2.0
Quant e-Sportlimousine، خودرویی که روی آب نمک کار می کند که در مارس 2014 در نمایشگاه خودرو ژنو ارائه شد، Quant e-Sportmilousine یک بشقاب پرنده در محدوده سدان های اسپرت است. این خودرو توسط شرکت NanoFlowcell، یک شرکت لوکزامبورگ تولید می‌شود و هنوز از فناوری تجربی استفاده می‌کند. سیستم محرکه آن با … آب نمک کار می کند. این خودرو مجهز به چهار موتور الکتریکی است که قدرت کلی آن 920 اسب بخار است. دو مایع (مثبت و منفی) که باتری ها را تغذیه می کنند هرگز با هم مخلوط نمی شوند. آنها یک کاهش الکتریکی تولید می کنند که در خارج از باتری ها اتفاق می افتد. کافی است با رفتن به پمپ یک ماشین کلاسیک باک ها را پر کنید. اما توسعه پمپ های آب نمک هنوز دموکراتیک نشده است … اگر این وسیله نقلیه با درهای پروانه ای امیدوار کننده است، بازاریابی آن هنوز برای فردا نیست. © Quant, CC by 3.0
فولکس واگن e-Up ماشین شهری جمع و جور Volkswagen e-Up که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر 2013 ارائه شد، در مقایسه با سایر خودروهای این محدوده متمایز نیست. موتور الکتریکی آن که توسط یک باتری لیتیوم یون هدایت می شود، 82 اسب بخار برای حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعت تولید می کند. شارژ مجدد تا 80 درصد در ترمینال سریع 30 دقیقه طول می کشد، در حالی که در شبکه برق داخلی نزدیک به 9 ساعت طول می کشد. برد آن بسته به شرایط رانندگی، آب و هوا و بار تقریباً 165 کیلومتر است. © DR
Venturi Fetish، یک رودستر الکتریکی Venturi Fetish اولین خودروی اسپرت الکتریکی است که توسط سازنده فرانسوی Venturi در موناکو طراحی شده است. از سال 2004، این وسیله نقلیه عملکرد فوق العاده ای را برای یک خودروی تمام الکتریکی از خود نشان می دهد. طراحی آینده نگر آن یک موتور 300 اسب بخاری را برای وزن 1200 کیلوگرم پنهان می کند. این رودستر دو سرنشینه قادر به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 4 ثانیه است. حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت و برد آن 340 کیلومتر است. با این حال، Fetish با قیمت 359000 یورویی خود، خودرویی فراتر از حد متوسط بودجه باقی می ماند، به خصوص که سازنده آن تصمیم گرفته است تنها 25 وسیله نقلیه در جهان تولید کند. © Venturi Automobiles، CC by-sa 3.0
!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در میان خوانندگان ما قرار می دهم!
سیتروئن اسکیت، چشم اندازی از تحرک الکتریکی، خودمختار و مشترک

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *