[ویدئو] 9 فضانورد زن کاندیدای برنامه قمری آرتمیس چه کسی خواهد بود اولین زنی که در این دهه روی ماه قدم می‌گذارد؟ ناسا هنوز تصمیم نگرفته است، اما در اینجا همه کسانی که انتخاب شده اند آمده است. ما آنها را به صورت ویدیویی به شما معرفی می کنیم.
با توجه به کارهایی که هنوز در مورد پرتابگرها، فرودگرهای ماه، پشتیبانی از زندگی و لباس‌ها باقی مانده است، همه با بودجه محدود، بعید به نظر می‌رسد که ناسا بتواند انسان‌ها را در اوایل سال 2025 به ماه بازگرداند. به نظر می‌رسد تاریخ 2028 باشد. واقع بینانه تر
مدتها قبل از اینکه سلاح پزشکی قانونی بین ناسا و بلو اوریجین در مورد قرارداد کاوشگر ماه برای ماموریت های آرتمیس ( Human Landing System, HLS) به اسپیس ایکس اعطا شود و ناسا و اسپیس ایکس را مجبور به توقف توسعه فرودگر کند، بسیاری از متخصصان در فضا بخش شک داشتند، یا حتی متقاعد شدند که بازگشت به ماه در اوایل سال 2024 غیرممکن است .
پس از اینکه دادگاه دعاوی فدرال شکایت Blue Origin را رد کرد، ناسا از مطبوعات دعوت کرد تا برنامه جدید برنامه Artemis را ارائه کنند و سال 2025 را به عنوان تاریخ بازگشت آمریکایی ها به ماه تعیین کرد . در … سه سال پس از آن! و با توجه به توسعه، احراز صلاحیت و کار صدور گواهینامه که هنوز باید انجام شود، خوش‌بینی بسیار شگفت‌انگیز است.
اسپیس ایکس و ایلان ماسک از آنجایی که اخیراً پیشنهاد بازگشت به ماه از سال 2024 را داده‌اند، خوش‌بین‌تر هستند ! بیایید واقع بین باشیم. در بهترین حالت، سال 2025 می تواند سال تمرین لباس برای یک ماموریت سرنشین دار به ماه، بدون فرود در ماه باشد. اولین ماموریت سرنشین دار می تواند در سال 2028 یا حتی در سال 2027 انجام شود، اگر ناسا بودجه کافی برای تامین مالی تاخیرهای احتمالی را به دست آورد.
بر اساس میانگین تأخیرهای برنامه‌های اصلی پرواز سرنشین‌دار ناسا ، می‌توان انتظار داشت که فرودگر ماه که فضانوردان را روی ماه فرود می‌آورد، بیش از سه سال از زمان‌بندی عقب‌تر باشد، در حالی که اسپیس‌ایکس و ناسا متقاعد شده‌اند که می‌توانند این کار را قبلا انجام دهند! با این حال، پس از بیش از 50 سال انتظار ( آپولو 11 در ژوئیه 1969 بر روی ماه فرود آمد)، واضح است که سه یا چهار سال با ما فاصله نداریم. در مورد پرتابگر سنگین SLS، که از رکوردها به رکوردهای مربوط به بیش از حد بودجه و تاخیر در مقایسه با برنامه های اولیه "دزدی" می کند، می توان تعجب کرد که آیا ماموریت Artemis 1 که برای 12 فوریه 2022 برنامه ریزی شده بود، بار دیگر برای چند مورد به تعویق نخواهد افتاد. ماه ها.
مراحل مختلف برنامه آرتمیس (© ناسا)
به هر حال، فراتر از اظهارات رسمی، ناسا بی سر و صدا در حال آماده شدن برای سناریوهای مختلف تاخیر برای غلبه بر مشکلات بودجه است. در حال حاضر صحبت از استفاده از Artemis III برای انجام یک پرواز اضافی از روی ماه به جای یک مأموریت فرود روی ماه در صورتی که سیستم های لازم به موقع در دسترس نباشد، وجود دارد. سناریوی دیگر، رها شدن SLS – یک ورطه مالی – به نفع سایر جایگزین های تجاری مانند Starship of SpaceX یا New Glenn of Blue Origin. سناریویی که تنها پس از دو ماموریت سرنشین دار اول قابل تصور است.
همانطور که GAO، معادل آمریکایی دیوان محاسبات فرانسه، اخیرا اشاره کرد، یک ماموریت آرتمیس تنها 4.1 میلیارد دلار برای ناسا هزینه خواهد داشت. 1.3 میلیارد دلار برای Orion وجود دارد ، از جمله 300 میلیون دلار برای ماژول خدمات ارائه شده توسط آژانس فضایی اروپا تحت یک توافق نامه مبادله ای که به آن 2.2 میلیارد دلار به هزینه اضافه می شود که استفاده از SLS قابل استفاده مجدد نیست.
در مورد هزینه های سیستم های خاک، نزدیک به 570 میلیون دلار برآورد شده است. اگر در کوتاه مدت، SLS تنها پرتابگری باشد که می تواند اوریون و 27 تن آن را به ماه پرتاب کند، تردیدی وجود ندارد که ناسا می تواند مجبور شود آن را برای پروازهای سرنشین دار کنار بگذارد و آن را فقط برای ماموریت های اکتشافی دورتر رزرو کند.
در پایان، ما می خواهیم آژانس فضایی اروپا با این نوع مشکل مواجه شود و از ناسا برای بازگشت به ماه تشکر می کنیم.
مقاله توسط Gaspard Salomon منتشر شده در 11/10/2021
آژانس فضایی آمریکا این سه شنبه، 9 نوامبر اعلام کرد که بازگشت فضانوردان به خاک ماه، به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، قبل از سال 2025 انجام نخواهد شد. بودجه تخصیص یافته توسط کنگره در سال های اخیر.
آخرین باری که انسان روی خاک ماه قدم گذاشت تقریباً 50 سال پیش، در سال 1972 ( آپولو-17 ) بود. برنامه Artemis با هدف تکرار این شاهکار، و در درازمدت برای ایجاد یک حضور قابل قبول انسانی در ماه و آماده سازی ماموریت ها به مریخ در نظر گرفته شده است. اما این برنامه که ناسا و شرکت اسپیس ایکس را گرد هم می آورد، از جمله به دلیل اختلاف حقوقی بین ناسا و بلو اوریجین ، شرکت جف بزوس ، به تعویق افتاد. اسپیس ایکس و بلو اوریجین در انتخاب سازنده کاوشگر ماه با هم رقابت کردند و دومی احساس کرد که فرآیند انتخاب ناعادلانه بوده است. ساخت فرودگر استارشیپ اسپیس ایکس به حالت تعلیق درآمده بود. کمبود بودجه صادر شده توسط کنگره نیز مورد توجه قرار گرفته بود، به ویژه از زمانی که ناسا افزایش 39 درصدی هزینه برنامه را از بودجه 6.7 به 9.3 میلیارد دلار اعلام کرد.
مراحل مختلف برنامه آرتمیس. © NASA
بیل نلسون، مدیر ناسا، اولین ماموریت آزمایشی غیر فضانوردی را برای فوریه 2022 اعلام کرد. اولین ماموریت این برنامه با فضانوردان سرنشین، Artemis-2، اما که روی ماه فرود نخواهد آمد، اکنون برای ماه می 2024 برنامه ریزی شده است (تقریباً با تاخیر. یک سال). این پرواز در حال حاضر رکوردهای اکتشاف فضایی را پشت سر خواهد گذاشت، زیرا این ماموریت نزدیک به 65000 کیلومتر فراتر از ماه خواهد رفت، یعنی فراتر از هر انسانی که تاکنون بوده است. ورود فضانوردان به خاک ماه قبل از سال 2025 پیش بینی نمی شود.
مقاله توسط Rémy Decourt ، منتشر شده در 15 اوت 2021
تاریخ بازگشت به ماه که در حال حاضر برای پایان سال 2024 تعیین شده است، امروز غیرممکن است. فقط ناسا به نظر می رسد هنوز می خواهد آن را باور کند! چندین عنصر کلیدی برنامه آرتمیس بسیار عقب مانده اند. دیروز، ناسا متوجه شد که لباس فضانوردانی که روی ماه قدم می‌زنند، در بهترین حالت، قبل از آوریل 2025 آماده نخواهد شد. نظر ما در مورد این موضوع.
بسیاری از عناصر برنامه آرتمیس ناسا با تاخیرهایی روبرو هستند که بازگشت به ماه را از سال 2024 غیرممکن می کند. ما اغلب در ماه های اخیر در مقالات خود در مورد آن نوشته ایم و توانایی ناسا برای فرستادن انسان به دریا را زیر سوال برده ایم. ماه در این تاریخ . SLS ، Orion ، فرودگر ماه و دروازه … همه این برنامه های کلیدی بسیار عقب تر از برنامه اولیه خود هستند. در حالی که برخی از کاهش سرعت با پیامدهای بحران بهداشت کووید-19 توجیه می شوند، برخی دیگر با مشکلات مالی و مشکلات فنی بسیار پیچیده تر از حد انتظار توضیح داده می شوند.
امروزه نیز تاخیر در توسعه کت و شلوارهای آرتمیس آینده وجود دارد. گزارش دفتر بازرس کل ناسا (OIG) به این نتیجه رسید که این نسل جدید لباس‌های فضایی که واحد تحرک برون‌خودروی اکتشافی (xEMU) نامیده می‌شود، در سال 2024 آماده نخواهد شد. در بهترین حالت، ناسا قادر به دریافت آن‌ها در فضا خواهد بود. در طول سال 2025، اما نه قبل از آوریل 2025. برای توجیه این تاخیر، بدیهی است که همه گیری کووید-19 مطرح شده است ( پشت خوبی دارد). اما مهمتر از همه مشکلات فنی پیش بینی نشده است که عمدتاً مسئول این برنامه است که تقریباً 15 سال پیش آغاز شده است.
برای درک پیچیدگی این کار، مهم است که بدانیم این ترکیبات آتی هنجار تمام فعالیت‌های اکتشافی سرنشین دار ناسا خواهند بود. بنابراین از آنها در مدار پایین به دور زمین، روی ایستگاه فضایی بین‌المللی و دروازه، برای راه رفتن روی ماه و همچنین در مریخ و سیارک‌ها استفاده خواهند شد. هزینه توسعه این ترکیب حدود 1 میلیارد دلار برآورد شده است.
ویژگی های اصلی لباس های فضایی آینده ناسا © NASA
بدیهی است که این تاخیر چند ماهه برای برنامه آرتمیس "فاجعه بار" نیست. از اواخر دهه 1970، ایالات متحده منتظر بازگشت به ماه بود! 50 سال بعد، ناسا در عرض چهار یا پنج سال نیست! نتیجه این است که تلاش برای بازگشت به ماه ادامه دارد. پرزیدنت بایدن چند ماه پس از تصدی مسئولیت تایید کرد و این امر ادامه خواهد داشت.
با کمال تعجب، ناسا هنوز در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به ماه در اوایل سال 2024 است. با این اوصاف، شکی وجود ندارد که در مدتی این آژانس برنامه خود را به‌روزرسانی می‌کند و تشخیص می‌دهد که 2024 دیگر هدف نیست. اگر ناسا بودجه اضافی برای تامین مالی و جبران تاخیر دریافت نکند، یک تعویق چند ساله را اعلام خواهد کرد که بستگی به بودجه دریافتی از دولت بایدن دارد. خوشبین ترین ها در سال 2026 شرط بندی می کنند در حالی که عمل گراترین ها، مانند ما، از سال 2028 راضی خواهند بود.
توجه داشته باشید که ایلان ماسک کمک SpaceX را برای توسعه به موقع این لباس ها ارائه کرده است. بدون شرح.
مقاله Futura با AFP Relaxnews منتشر شده در 19/10/2019
به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس که برای سال 2024 برنامه ریزی شده است، فضانوردان آینده مجهز به لباس های جدید باید آزادانه تر روی ماه حرکت کنند. این لباس‌ها که در روز سه‌شنبه توسط ناسا ارائه شده‌اند، در دو مدل سبک‌تر و ارگونومیک‌تر و سازگار با محیط‌زیست عرضه می‌شوند، یونیسکس بوده و برای همه سایزها مناسب خواهند بود.
سفتی کمتر برای حرکات سیال بیشتر، لباس هایی که فضانوردان آمریکایی برای راه رفتن روی ماه در چند سال آینده به عنوان بخشی از برنامه Artemis خواهند پوشید، روز سه شنبه توسط ناسا ارائه شد. اینها هنوز نمونه های اولیه ای هستند که در فضا آزمایش نشده اند و طراحی آنها باید نهایی شود. بازگشت انسان ها به ماه رسماً برای سال 2024 با مأموریت آرتمیس 3 در نظر گرفته شده است ، اگرچه این جدول زمانی به دلیل تأخیرها و مسائل مالی نامشخص است. انتظار نمی رود که لباس های مرطوب تا سال 2023 آماده شوند.
در مقابل پرچم عظیم آمریکا در مقر آژانس فضایی آمریکا در واشنگتن، مهندسان این لباس ها را در مقابل مطبوعات پوشیدند. لباس های قبلی برای راه رفتن روی ماه مربوط به ماموریت های آپولو (1969-1972) بود. آنها کشتی‌های فضایی کوچک واقعی هستند که اکسیژن را به فضانورد می‌رسانند، هوا را بازیافت می‌کنند، دمای داخلی را تنظیم می‌کنند و در برابر تشعشعات محافظت می‌کنند. مهندسان ناسا سال‌هاست که روی یک نسخه بهبودیافته کار می‌کنند، به خصوص برای حذف دی اکسید کربن .
در واقع دو ترکیب وجود خواهد داشت: یکی برای راه رفتن روی ماه، سفید با خطوط آبی و قرمز، به نام " xEMU " (مخفف واحد اکتشاف فضایی موبایل). و دیگری برای سفر بین زمین و ماه، به رنگ روشن تر و نارنجی، به نام " لباس بقای خدمه Orion " یا لباس بقا برای خدمه کپسول Orion.
کریستین دیویس، مهندس لباس ناسا در لباس xEMU آینده در واشنگتن در 15 اکتبر 2019 © Andrew Caballero-Reynolds, AFP
مهندسان ناسا نشان دادند که لباس xEMU انعطاف پذیرتر خواهد بود. به یاد داشته باشید، در طول سال‌های آپولو، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین مانند خرگوش‌ها روی زمین ماه می‌پریدند. جیم برایدنستاین، مدیر ناسا، توضیح داد که از این پس، ما می‌توانیم روی خاک ماه راه برویم. و همانطور که مهندس کریستین دیویس نشان داده است، فضانوردان بازوهای خود را برای حرکت بسیار آزادتر خواهند داشت. آنها می توانند به بالای سر خود برسند، چیزی که با لباس های آپولو ممکن نبود. و آنها به راحتی می توانند برای برداشتن سنگ های ماه خم شوند، بدون اینکه خطر از دست دادن تعادل و سقوط خود را تهدید کنند. یکی دیگر از نوآوری‌های بزرگ، لباس مرطوب جدید برای همه سایزها و برای مردان و زنان طراحی شده است.
مقاله توسط Rémy Decourt منتشر شده در 09/06/2013
فضانوردانی که در لباس‌های فضایی خود پیچیده شده‌اند، از خلاء فضا محافظت می‌شوند، اما به قیمت تلاش فیزیکی قابل توجه. از این رو، ایده شرکت ایتالیایی Dainese، همراه با تیمی از MIT، برای راحت‌تر کردن این لباس‌ها به وجود آمد.
برای محافظت از فضانوردان در برابر تشعشعات فضایی ، دامنه های حرارتی و اجازه دادن به آنها برای تنفس، لباس های فضایی از چندین لایه ساخته شده است. این باعث می شود که ساختار آنها حجیم و سفت باشد و خطر ایجاد ضربه فیزیکی قابل توجهی داشته باشد. از هیچ کس فرار نمی کند که فضای کنونی مناسب فضانوردان معلول در طول فعالیت های خارج از وسیله نقلیه آنها باشد و مهارت آنها را محدود کند تا هر حرکتی که روی زمین بی ضرر است، به سرعت به تلاش بزرگی در فضا تبدیل شود.
Dainese ، یک شرکت ایتالیایی متخصص در تجهیزات موتورسیکلت، با امید به پیامدهای احتمالی برای ساخت لباس های زمینی خود، این مشکل را حل کرد. مرکز فناوری آن، که با پروفسور داوا نیومن از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) مرتبط است، در حال کار بر روی توسعه محافظ هایی است که در لباس زیر فضانورد قرار می گیرد.
نه، این عکس مربوط به آغاز فتح فضا نیست. چند روز پیش در راهپیمایی فضایی الکساندر میسورکین فضانورد روسی به دست آمد. همانطور که در اینجا می بینیم، در کت و شلوار خود پیچیده شده است، بهتر می فهمیم که این فضانورد در کار بدون محدودیت فیزیکی چه مشکلی دارد. © NASA
این لباس فرعی برای کنترل دمای بدن فضانورد در نظر گرفته شده است تا او را در دمای مناسب نگه دارد. با سرعت 27000 کیلومتر در ساعت به دور زمین می چرخد و هر 90 دقیقه یا بیشتر از روز به شب تغییر می کند. در سایه، دما به سرعت به 100- درجه سانتیگراد کاهش می یابد، در حالی که در خورشید، به همان سرعت بالا می رود و به بیش از 100 درجه می رسد.

Futura in the Stars رویدادی است که برای دوستداران نجوم و فضا قابل غفلت نیست. هر اول ماه، برای یک گشت و گذار کامل در گذر زمان، با مشاوره در مورد چگونگی مشاهده بهترین اتفاقات در آسمان، با ما ملاقات کنید. یک قسمت ویژه که هر پانزدهم هر ماه منتشر می شود، از شما دعوت می کند تا درباره یک شی یا رویداد خاص که اخبار نجومی و فضایی را مشخص می کند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Buzz Lightyear الهام بخش ناسا برای لباس های فضایی آینده است