یک مطالعه جدید نشان می دهد که بازوهای مارپیچی راه شیری که در تصویر این هنرمند نشان داده شده است، ممکن است دارای پل های پر از گاز باشد که آنها را به هم متصل می کند.
JPL-Caltech/NASA
نوشته

کهکشان راه شیری یک "پر" در کلاه خود دارد.

اخترشناسان در 11 نوامبر در مجله Astrophysical Journal Letters گزارش می دهند که رشته ای طولانی و نازک از گاز سرد و متراکم از مرکز کهکشان امتداد یافته و دو بازوی مارپیچی کهکشان را به هم متصل می کند . این اولین بار است که چنین سازه‌ای، که شبیه خار پری است که از دم مرکزی بیرون زده است، در کهکشان راه شیری مشاهده می‌شود.
تیمی که پر کهکشان ما را کشف کرد، آن را موج گانگوتری نامگذاری کرد که از یخچالی که سرچشمه طولانی‌ترین رودخانه هند، گنگ است، نام برد. وینا وی اس اخترفیزیکدان از دانشگاه کلن در آلمان می گوید که در هندی و دیگر زبان های هندی، کهکشان راه شیری آکاشا گانگا، «رودخانه گانگا در آسمان» نامیده می شود.

او و همکارانش موج گانگوتری را با جستجوی ابرهای گاز مونوکسید کربن سرد، که متراکم است و ردیابی آن آسان است، در داده های تلسکوپ APEX در سن پدرو د آتاکاما، شیلی، پیدا کردند. این سازه بین ۶۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ سال نوری از بازوی نورما کهکشان راه شیری تا یک بازوی کوچک در نزدیکی مرکز کهکشانی به نام بازوی ۳ کیلوپارسک امتداد دارد. تا کنون، تمام پیچک های گاز شناخته شده دیگر در کهکشان راه شیری با بازوهای مارپیچی همسو هستند ( SN: 12/30/15 ).
موج گانگوتری یک ویژگی غیرمعمول دیگر دارد: موجی بودن. به نظر می رسد که این رشته در طول هزاران سال نوری مانند یک موج سینوسی بالا و پایین می چرخد. وینا می گوید، ستاره شناسان مطمئن نیستند که چه چیزی می تواند باعث آن شود.
کهکشان های دیگر دارای پرهای گازی هستند، اما وقتی صحبت از کهکشان راه شیری می شود، ترسیم ساختار کهکشان از درون به بیرون بسیار بسیار دشوار است. او امیدوار است که پرهای کهکشانی و سایر قطعات ساختار کهکشان ما را پیدا کند. ما می توانیم یکی یکی نقشه راه شیری را ترسیم کنیم.
این داستان در 23 نوامبر 2021 به‌روزرسانی شد تا تصحیح شود که بازوی کوچک واقعاً یک نام دارد: به آن بازوی 3 کیلوپارسک می‌گویند.
VVS و همکاران موج مولکولی در مقیاس کیلوپارسک در کهکشان داخلی: پر کهکشان راه شیری؟ نامه های مجله اخترفیزیک . منتشر شده به صورت آنلاین در 11 نوامبر 2021. doi:10.3847/2041-8213/ac341f.
لیزا گروسمن نویسنده نجوم است. او دارای مدرک نجوم از دانشگاه کرنل و مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته نویسندگی علوم از دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز است. او در نزدیکی بوستون زندگی می کند.
Science News در سال 1921 به عنوان یک منبع مستقل و غیرانتفاعی اطلاعات دقیق در مورد آخرین اخبار علم، پزشکی و فناوری تاسیس شد. امروز، ماموریت ما یکسان است: توانمندسازی مردم برای ارزیابی اخبار و دنیای اطرافشان. این توسط Society for Science منتشر شده است، یک سازمان غیرانتفاعی عضویت 501(c)(3) که به مشارکت عمومی در تحقیقات علمی و آموزش اختصاص دارد.
© Society for Science & the Public 2000–2021. تمامی حقوق محفوظ است.
مشترکین، برای دسترسی کامل به آرشیو اخبار علمی و نسخه های دیجیتال، آدرس ایمیل خود را وارد کنید.