[ویدئو] هارون تعزیف، آتشفشان شناس یک نسل کامل ، سفر شگفت انگیز هارون تعزیف، پیشگام آتشفشان شناسی و تکتونیک صفحه، و محبوب کننده عظیم را کشف کنید. در نیمه دوم قرن بیستم، این دانشمند محبوب موفق شد اشتیاق خود به آتشفشان ها را به عموم مردم منتقل کند و حرفه های بسیاری را برای آتشفشان شناسان برانگیزد.
از سپتامبر 2021، سیستم‌های نظارتی Istituto nazionale di geofisica e vulcanologia ایتالیا، تغییرات قابل‌توجهی در سیگنال‌های آتشفشانی خاص شناسایی‌شده در Vulcano، به‌ویژه سیگنال‌های مرتبط با فعالیت سیستم گرمابی که فومارول‌های دهانه لا فوسا را تغذیه می‌کند، ثبت کرده‌اند. سطح هشدار در این جزیره از سبز به زرد تغییر کرده و اکنون به روی گردشگران بسته شده است در حالی که یک منطقه قرمز برای تخلیه نسبی جمعیت – در شب – ایجاد شده است.
در شمال سیسیل، در دریای تیرنین، جزایر آئولیا هنوز هم به نام جزیره اصلی، جزایر لیپاری نامیده می شوند. این مجمع الجزایر آتشفشانی به معنای واقعی کلمه افسانه ای است زیرا با آئولوس، استاد بادهای ادیسه هومر مرتبط است. توسیدید، مورخ معروف آتنی، قبلاً از آن با این عبارات صحبت کرده است: « جزایر به اصطلاح آئولوس متعلق به لیپاریان است که مستعمره کنیدوس هستند. آنها در یکی از آنها زندگی می کنند که بزرگ نیست به نام لیپارا. آنها آنجا را ترک می کنند تا دیگران، دیدیم، استرونگیله و هیرا را پرورش دهند. مردم منطقه فکر می کنند که در Hiéra Héphaïstos فورج های خود را دارد، زیرا می بینید که شعله های آتش زیادی در شب بالا می رود و در روز از آنها دود می شود. "
برای ما امروز، استرانگیل استرومبولی و هیرا ولکانو نامیده می شود و این تعجب آور نیست زیرا هفایستوس برای رومیان دوران باستان، خدای ولکان است. ولکانو نیز به دلایل واضح منشأ کلمه آتشفشان است.
فعالیت فومرولی، ذخایر جامد (فاز آلفا و بتا) و ذخایر گوگرد مایع، در سال 2018 در لبه دهانه فوسا، در ولکانو (جزایر بادی، سیسیل، ایتالیا) فیلم‌برداری شده است. © Ludovic Leduc
آنچه برای عموم مردم کمتر شناخته شده است این است که برای آتشفشان شناسان ، فوران های دهه 1880 گذشته برای تعریف اول از همه فعالیت فوران آتشفشانی که از این پس فوران آتشفشانی نامیده می شود، استفاده شد. ما تعریف این نوع فوران و نام آنها را مدیون جوزپه مرکالی زلزله شناس و آتشفشان شناس ایتالیایی هستیم که شاهد این فعالیت های آتشفشانی بوده است. مرکالی همچنین در منشأ طبقه‌بندی زمین‌لرزه‌ها بر اساس آسیبی است که ایجاد می‌کنند و بنابراین مکمل آن زلزله‌های ریشتر است که بیشتر بر اساس انرژی آزاد شده شناخته می‌شود.
ولکانو، تقریباً مانند تمام جزایر بادی، بسیار توریستی است، زیرا تا کنون و برای بیش از یک قرن می‌توانستید از لبه‌های دهانه مرکزی آن، فوسا ، بالا بروید و مزارع فومارول آن را با ذخایر سولفور باشکوهش تحسین کنید. این اغلب اولین تماس برای علاقه مندان با آتشفشان های فعال است و به دنبال آن زیارت دیگری نیز به دنبال آتشفشان شناسان فرانسوی هارون تازیف ، موریس و کاتیا کرافت در استرومبولی انجام می شود .
اما در ماه‌های اخیر، Vulcano به طور فزاینده‌ای نگران تغییرات در پارامترهای ژئوشیمیایی و زمین گرمایی فومارول‌ها و همچنین پارامترهای لرزه‌ای و تغییر شکل آتشفشان بوده است. در آغاز ماه اکتبر، شهردار لیپاری از قبل دسترسی به بالای دهانه لافوسا را به شدت محدود کرده بود.
فعالیت فومارول در Vulcano را می‌توان با بارش‌ها افزایش داد، اما اگر در اواسط اکتبر 2021 با سال 2018 در ویدیوی قبلی بالا مقایسه کنیم، شاهد تفاوت واضحی هستیم که نشان دهنده افزایش گاززدایی است. © INGVvulcani
حدود یک ماه پیش، آتشفشان شناسان به یاد آوردند که آخرین فوران بزرگ به سال 1890 باز می گردد و لا فوسا یک آتشفشان خاموش نیست، بلکه فقط خاموش است، تغییرات در پارامترهای ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی لزوماً به معنای از سرگیری فعالیت فوران طبیعی نیست. بهتر از آن، تغییراتی که قبلاً مشاهده شده بود، افزایش دمای فومارول‌ها و حجم‌های ساطع شده، قبلاً در طول دهه 1980 رخ داده بود. نیازی به وحشت و ترس از فوران جدید وجود نداشت… اما ما نتوانستیم. حذف آن (که می توان نمایشگاه از تاریخ فوران اخیر ها Vulcano پیدا با این لینک ).
در آغاز اکتبر 2021، رئیس رصدخانه توربین های بادی، آتشفشان شناس مائورو کولتلی، افزایش فعالیت فوسا را توضیح می دهد و به یاد می آورد که آخرین فوران شدید به 130 سال قبل باز می گردد. برای درک بقیه توضیحات او، روی مستطیل سفید پایین سمت راست کلیک کنید. سپس باید زیرنویس ایتالیایی ظاهر شود. سپس بر روی مهره سمت راست مستطیل و سپس بر روی “Subtitles” و در نهایت بر روی “Translate automatically” کلیک کنید. "فرانسوی" را انتخاب کنید. © AMnotizieVideo
با این حال، در 18 نوامبر 2021، یک بیانیه مطبوعاتی از Istituto nazionale di geofisica e vulcanologi اعلام کرد که چهار ایستگاه ژئوشیمیایی برای اندازه‌گیری جریان CO 2 از خاک و غلظت CO 2 در هوا ، که به آن اضافه می‌شود. شبکه موجود و یک ایستگاه چند گازی برای تشخیص CO 2 و SO 2   نصب شده بود. در همان زمان، شش ایستگاه لرزه نگاری جدید در جزیره Vulcano و همچنین دو گرانش سنج با اندازه گیری مداوم اندازه گیری های گرانش دوره ای در مخروط La Fossa اضافه شد. دستگاه‌های جدید دیگری مانند دوربین حرارتی جدیدی که بر ناحیه فومارول در دهانه لافوسا نظارت می‌کند، به آنها ملحق شده‌اند.
در این ویدیو افزایش قابل توجه فعالیت فومارول در Vulcano بسیار واضح و دیدنی است. © Passione Fotografia، Angelo Gitto
وضعیت بدتر و آتشفشان شناسان اندازه گیری برابر افزایش 6 از تولید گازهای گلخانه ای از گاز کربن در مقایسه با حد نرمال، دلیل آن است که کمتر از 480 تن CO 2 است که در حال حاضر هر روز منتشر شد.
ساکنان قبلاً مشکلات تنفسی نشان داده‌اند و ترس از مرگ و میر وجود دارد، به طوری که یک منطقه محرومیتی که منجر به جابجایی 250 نفر می‌شود ایجاد شده است در حالی که دسترسی جزیره به گردشگران حداقل یک ماه است که حذف شده است.
منطقه قرمز شامل مغازه‌ها و رستوران‌ها در طول روز باز است، اما ساکنان اجازه ندارند بین ساعت 11:00 شب تا 6:00 صبح در خانه‌های خود بمانند. گرفتار شدن گاز در شب راحت‌تر است.
ویدئوی تاثیرگذار استرومبولی که توسط فوران خشونت نادر تکان خورده است