همه ما فواید ورزش را می دانیم! در میان اولین موارد، از اضافه وزن خودداری کنید و روحیه خود را حفظ کنید. اما به نظر می رسد زمان های خاصی از روز این امکان را فراهم می کند که از مزایای فعالیت بدنی به حداکثر برسانید.
[در ویدئو] داشتن سلامت روانی خوب، دستورالعمل استفاده داشتن سلامت روانی خوب برای داشتن احساس خوب در مورد خود ضروری است. در اینجا چند نکته توسط یک مدیر پروژه از Cité des Sciences به عنوان بخشی از نمایشگاهی در مورد اختلالات روانی ارائه شده است.
مزایای ورزش بر بدن ما دیگر نیازی به اثبات ندارد، چه در سیستم قلبی عروقی، تنفسی و استخوانی، بدون اینکه سلامت ذهنی و شناختی خود را فراموش کنیم. اما بهترین زمان از روز برای تمرین و استفاده حداکثری از این همه فواید چه زمانی است؟ تیمی از کالیفرنیا این موضوع را بررسی کردند و مقاله ای را در مجله Cell Metabolism منتشر کردند.
از قبل مشخص شده بود که حساسیت بافت ها به ورزش بدنی در طول روز متغیر است. در واقع، بافت‌های بدن ما و سلول‌های سازنده آن‌ها بر اساس یک ریتم 24 ساعته تنظیم می‌شوند که به آن ریتم شبانه‌روزی می‌گویند. ساعت درونی بدن ما حالت های بیداری و خواب را کنترل می کند، اشتها را تنظیم می کند، یادگیری را در ساعات خاصی از روز تقویت می کند. بنابراین، تمرین بدنی منجر به پاسخ بافت‌های ما و تولید مولکول‌های مختلف بسته به زمانی از روز می‌شود که ورزش انجام می‌شود. نویسندگان این مطالعه می‌خواستند مکانیسم‌های اساسی را بهتر درک کنند: بافت‌ها چگونه به طور جمعی و جداگانه به فعالیت بدنی واکنش نشان می‌دهند؟
آزمایش ها روی موش ها انجام شد. © Karushova، Adobe Stock
نویسندگان غلظت چند صد مولکول سیگنال‌دهنده تولید شده در بافت، متابولیت‌ها را در موش‌ها در هفت بافت مختلف و در سرم اندازه‌گیری کردند. از بافت‌های عضلانی، کبد، هیپوتالاموس ، قلب ، بافت چربی قهوه‌ای و دو نوع بافت چربی سفید نمونه‌برداری شد. اندازه‌گیری‌ها درست بعد از یک تمرین فیزیکی در عصر یا صبح انجام شد. ورزش انجام شده دویدن روی تردمیل به مدت یک ساعت بود.
نویسندگان نوعی اطلس متابولیسم فعالیت بدنی تولید کرده اند. به نظر می رسد که هر عضو متابولیت هایی را به دنبال فعالیت بدنی تولید می کند، به روشی متفاوت بسته به زمان روز. این متابولیت ها به اندام ها اجازه می دهند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ساعت های داخلی خود را تنظیم کنند.
تولید برخی متابولیت ها از نظر سلامتی جالب تر از سایرین است. ورزش صبحگاهی قندها و چربی ها را می سوزاند، در حالی که ورزش عصرگاهی باعث افزایش مصرف انرژی می شود .
جالب‌تر اینکه، انجام فعالیت بدنی به محض بیدار شدن از خواب می‌تواند به تنظیم و تنظیم مجدد ساعت داخلی در موش‌های مبتلا به اختلال خواب کمک کند.
نویسندگان اذعان دارند که مطالعه آنها دارای محدودیت های خاصی است. آنها در آنالیزهای خود سن، جنس یا وجود بیماری های متابولیک در موش ها را در نظر نگرفتند.
!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در جمع خوانندگان ما دارم!
انجام فعالیت بدنی باید به اندازه خوردن صبحانه طبیعی شود

source