آیا می توان از کشتی های باری اسپیس ایکس و نورثروپ گرومن که ایستگاه فضایی بین المللی را تامین می کنند، برای هدایت مجموعه مداری استفاده کرد؟ تا به حال، ناسا هرگز به خود زحمت نداده بود تا راه حلی جایگزین پیدا کند، در صورتی که روس ها، تنها کسانی که قادر به هدایت آن هستند، تصمیم بگیرند که ایستگاه را به سرنوشت خود رها کنند. اگرچه روابط فضایی روسیه و آمریکا همیشه در گذشته طوفان های ژئوپلیتیکی را پشت سر گذاشته است، اما با درگیری در اوکراین هرگز به شکست نزدیک نشده است. بنابراین برای ناسا فوریت خاصی وجود دارد که به این سوال پاسخ مثبت دهد و ببیند چگونه است.
[EN VIDEO] ISS: تا سال 2030 و بعد از آن؟ ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال 2030 به پذیرایی از فضانوردان از سراسر جهان برای ماموریت‌های علمی ادامه خواهد داد. (به انگلیسی) © NASA
ناسا می خواهد دوراندیش باشد. همانطور که دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه روسکوسموس، به درستی بیان کرد، در صورتی که روابط روسیه و آمریکا به نقطه ای بی بازگشت برسد، روسیه " ممکن است از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شود ".
دیمیتری روگوزین بدیهی است که نگفت که ایستگاه فضایی را در ایالات متحده طراحی خواهد کرد، اما تلویحاً اعلام کرد که می تواند بخش روسیه را رها کند.
با این حال، در حالی که طرف آمریکایی برق و پشتیبانی حیاتی را برای کل مجموعه مداری فراهم می کند، روس ها مسئول پیشرانه، نگه داشتن ISS در ارتفاع حدود 400 کیلومتری و کنترل نگرش و اصلاح مسیر هستند.
برای این کار، آنها از باربری Progress استفاده می کنند که یکی از آنها به طور دائم به ماژول Zvezda متصل است. بدون پیشرفت در خلبانی آن، مدار ایستگاه به طور اجتناب ناپذیری، هفته به هفته کاهش می یابد. همچنین نمی تواند مسیر خود را اصلاح کند تا مثلاً از آوار جلوگیری کند .
در این زمینه بسیار نامشخص است، و اگرچه روسیه همچنان با ناسا برای اجرای روان ایستگاه فضایی همکاری می کند، ناسا تصمیم گرفته است راه حل های اضطراری را برای خلبانی آن مطالعه کند. در صورتی که روس ها تصمیم بگیرند او را یک شبه به سرنوشت خود بسپارند.
این دو تصویر نشان می‌دهند که چرا ناسا استفاده از کشتی‌های باری Cygnus یا Dragon برای خلبانی ایستگاه آسان نخواهد بود. بنادر پهلوگیری آمریکایی در جهتی مشابه با پروگرس نصب نشده اند و بنابراین جهت رانش بسیار متفاوتی دارند. فلش های قرمز یک کشتی باری Progress و فلش های آبی یک سیگنوس قابل تشخیص را با این دو پنل خورشیدی گرد نشان می دهند. © ناسا
Northrop Grumman که کشتی باری Cygnus (که ماژول آن توسط Thales Alenia Space ساخته شده است) و SpaceX که همین کار را با کشتی باری Dragon خود انجام می دهد، به ناسا پیشنهاد کردند که "این کار را انجام دهد". با این حال، اگر بتوان کشتی‌های باری این دو صنعت‌گر را تبدیل کرد و با ماموریت «ری‌بوست» ایستگاه فضایی بین‌المللی برای بالابردن مدار خود تطبیق داد، باید دانست که بنادر پهلوگیری کشتی‌های باری آمریکایی واقعاً برای انجام این کار بسیار بد قرار دارند. وظیفه. !
آنها از طریق پورت‌های PMA ماژول‌های Unity و Harmony ( آداپتورهای جفت تحت فشار ) مجهز به سیستم CBM فعال برای گرفتن محموله پهلو می‌گیرند. همچنین به همین دلیل است که ATV آژانس فضایی اروپا در همان مکان کشتی‌های باری روسی پروگرس برای صعود به مدار ایستگاه لنگر انداخت.
وقتی بدانیم ایلان ماسک همیشه ایده های بسیار بدیع و جسورانه ای دارد، دیدن راه حل های ارائه شده توسط Northrop Grumman و به خصوص راه حل های SpaceX جالب خواهد بود!
!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در جمع خوانندگان ما دارم!
واقعاً چه اتفاقی افتاد که ماژول ناوکا به ایستگاه فضایی متصل شد

source