[در ویدئو] "گرفتن نبض" یک سیاهچاله محققان "نبض" یک سیاهچاله ستاره ای در کهکشان راه شیری را گرفته اند. آنها کشف کردند که چگونه برای اولین بار، زمانی که ماده را برافراشته می کند، یک تاجی از پلاسما – که در اینجا با نقاط قرمز و آبی که نشانگر انتشار پرتوهای ایکس هستند – نمادی از آن است – قبل از انتشار جت های رادیویی از قطب های خود تشکیل می دهد. – که در قله های منحنی سبز یافت می شود. . © NOVAastronomieNL
در تلاش برای کشف یک راز بیست ساله، ستاره شناسان می خواستند "نبض" عظیم ترین سیاهچاله ستاره ای را که می شناسند، بگیرند. به گفته آن‌ها، فواره‌های ماده که از قطب‌های آن فرار می‌کنند، از یک تاج پلاسما تشکیل شده در حالی که سیاه‌چاله ماده را تجمع می‌کند.
برای گرفتن نبض ، به سادگی یک سرخرگ را لمس کنید. شریان رادیال، اغلب. همانی که از داخل مچ دست ما عبور می کند. یک فشار خفیف و نبض جریان خون را احساس می کنید. نبضی که به تپش قلب ما خیانت می کند. اما چگونه می توان نبض یک سیاهچاله را گرفت؟ این چیزی است که اخترشناسان دانشگاه گرونینگن (هلند) امروز برای ما توضیح می دهند.
آنها به ویژه به GRS 1915 +105 علاقه مند بودند. این سیاهچاله در فاصله 36000 سال نوری از زمین ما قرار دارد. در کهکشان راه شیری ما این یکی از سنگین ترین سیاهچاله های ستاره ای است که برای محققان شناخته شده است. وزن آن کمتر از دوازده برابر بیشتر از خورشید ما نیست. و او یک دوست دختر دارد. یک ستاره بسیار کلاسیک
بنابراین، محققان دانشگاه گرونینگن، داده های پانزده ساله را در مورد این سیاهچاله جمع آوری کرده اند. داده های چند تلسکوپ اما آنها اغلب هر سه روز یک بار، کاوشگر زمان بندی اشعه ایکس Rossi ، یک تلسکوپ فضایی ناسا که در پرتوهای ایکس کار می کند، به او اشاره می کردند. و همچنین آنتن های تلسکوپ رادیویی رایل (بریتانیا) را بسیج کرد. همه برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد تاج‌های پلاسمای فوق‌گرم که در اطراف سیاه‌چاله‌ها تشکیل می‌شوند و جت رادیویی آن‌ها.
در سمت چپ، تاج پلاسما که در اطراف سیاهچاله هنگام تجمع ماده تشکیل می شود و در سمت راست، جت ماده که در نهایت از قطب های آن می گریزد. © مندز و همکاران، دانشگاه گرونینگن
اخترشناسان کار خود را به کار پزشکی که نبض بیمار را می گیرد تشبیه می کنند. آنها در واقع تأکید می کنند که مانند خونی که نمی تواند همزمان در گوش و در بطن باشد، امروز نشان می دهند که ماده و انرژی که سیستم را تغذیه می کند نمی تواند همزمان در تاج سیاهچاله و در جت آن متمرکز شود. .
تحقیقات جدید شامل @AstroPhysSoton و @univgroningen "تپش قلب" یک سیاهچاله در کهکشان ما را گرفته است:

داستان: https://t.co/QoiYZ3hiGY https://t.co/43JJYXDpzn
برای حدود بیست سال، این سوال مطرح شد که آیا تاج های پرتوهای ایکس و جت های رادیویی مشاهده شده بر روی سیاهچاله ها در نهایت با یک پدیده مشابه مطابقت ندارند؟ ستاره شناسان دانشگاه گرونینگن تنها از طریق ارتباط داده ها در مقیاس های زمانی بسیار متفاوت — از ده سال تا یک ثانیه — و در سطوح انرژی بسیار متفاوت — از انرژی بسیار بالا در بسیار پایین — به این نتیجه رسیده اند. یک نتیجه گیری این دو پدیده یکی پس از دیگری رخ می دهند. تاج پرتو ایکس به سادگی به یک جت رادیویی تبدیل می شود.
اما کار تمام نشده است. محققان اکنون باید توضیح دهند که چگونه پرتو ایکسی که از تاج احاطه شده سیاهچاله جمع آوری کرده اند، می تواند انرژی بیشتری نسبت به دمای قرص برافزایش آن به تنهایی حمل کند. شاید به لطف وجود میدان مغناطیسی . که می تواند در عین حال شکل گیری جت ها را توضیح دهد. مکانیسمی که اخترشناسان حتی تصور می کنند، چرا که نه، آن را در مورد سیاهچاله عظیمی که در قلب کهکشان راه شیری پنهان شده است، اعمال می کنند.
خوشحالم که شما را در جمع خوانندگان ما دارم!
نزدیکترین سیاهچاله به زمین ممکن است یکی نباشد