آیا می‌دانستید که دستور « 10000 قدم در روز » از یک کمپین تبلیغاتی ژاپنی برای گام شمار در بازی‌های المپیک توکیو می‌آید؟ یک تیم تعداد دقیق گام های مورد نیاز در روز را برای حفظ سلامتی و افزایش امید به زندگی مورد مطالعه قرار داده است. معلوم است که بستگی به سن دارد.
[در ویدئو] مصاحبه 3/5: تغذیه و امید به زندگی چگونه به هم مرتبط هستند؟ در فرانسه، امید به زندگی یکی از بهترین ها در جهان است، اما این عملکرد تنها به تغذیه مرتبط نیست. ژنتیک نیز ممکن است یکی از دلایل باشد. Béatrice de Reynal، متخصص تغذیه، پذیرفت که در این مصاحبه در مورد آن به ما بگوید.
انجام یک فعالیت ورزشی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و بسیاری از سرطان ها، وضعیت سلامت جسمی ما را بهبود می بخشد. همچنین باعث سلامت روان می شود. به طور کلی، فعال بودن، امید به زندگی ما را بهبود می بخشد!
تعداد قدم ها در روز بازتاب خوبی از فعالیت بدنی فرد است. با تلفن های فعلی، این یک اقدام بسیار آسان برای پیاده سازی است! اگر شعار " 10000 قدم در روز " این مزیت را دارد که به راحتی به خاطر سپرده می شود، همیشه به کار بردن هر روز آن آسان نیست. علاوه بر این، مطالعات علمی کمی با کیفیت خوب در مورد این موضوع انجام شده است. مقاله ای که اخیراً در مجله معتبر Lancet منتشر شده است به بررسی این موضوع پرداخته است.
نویسندگان یک متاآنالیز 15 مقاله را در مورد ارتباط بین تعداد گام ها در روز و مرگ و میر ناشی از همه علل در افراد بالای 18 سال انجام دادند. متاآنالیز یک روش آماری است که امکان ترکیب داده های مطالعات مستقل را فراهم می کند. این کار 47471 موضوع را گرد هم آورد. از این تعداد، 3013 نفر در طول دوره مطالعه فوت کردند. دوره پیگیری بیش از هفت سال بود.
شرکت کنندگان به چهار گروه تقسیم شدند که هر کدام 25 درصد از شرکت کنندگان (چهارک ها) را تشکیل می دادند. در هر گروه، میانگین تعداد مراحل عبارت بود از:
برای اطلاعات، میانه نقطه وسط یک مجموعه داده است. یعنی در گروه 1 به تعداد افرادی که کمتر از 3553 قدم در روز راه می رفتند به تعداد افرادی بود که بیش از 3553 قدم در روز راه می رفتند.
حتی آهسته راه رفتن نیز مفید است. © Monkey Business، Adobe Stock
تجزیه و تحلیل آماری نتایج نشان داد که تعداد مراحل مورد نیاز برای به دست آوردن اثر محافظتی بر سلامت و امید به زندگی قبل و بعد از 60 سال متفاوت است.
ایده آل این است که 6000 تا 8000 قدم در روز برای افراد بالای 60 سال و 8000 تا 10000 قدم در روز برای افراد زیر 60 سال پیاده روی کنید. حتی جالب تر، اثر وابسته به دوز است! هر چه بیشتر پیاده روی کنیم، امید به زندگی بیشتر می شود. از سوی دیگر، به عنوان مثال، برای افراد بالای 60 سال، از 8000 قدم در روز، هیچ سود اضافی از نظر امید به زندگی وجود ندارد.
علاوه بر این، سرعت راه رفتن تاثیری نخواهد داشت. دلگرم کننده است! نکته اصلی این است که هر کدام با سرعت خاص خود فعال شوید.
ماموریت ما ؟ دانش را تا حد امکان در دسترس افراد قرار دهید.
ما هر روز مقالات، تحقیقات و گزارش های خود را تولید می کنیم، همه در مقیاس انسانی. از ما در این رویکرد و این جاه طلبی حمایت کنید.
اشتراک Futura در Patreon!
دو طرح اشتراک با مزایای زیر به شما ارائه می شود:
به ما در Patreon بپیوندید!
!
از ثبت نام شما سپاسگزاریم.
خوشحالم که شما را در جمع خوانندگان ما دارم!
فرضیه مادربزرگ: چرا انسان ها این همه امید به زندگی دارند؟

source