Gogoro، متخصص باتری های قابل تعویض برای اسکوترهای برقی ، به تازگی نمونه اولیه باتری الکترولیت جامد سرامیکی لیتیومی را ارائه کرده است. این باتری که با فناوری ProLogium توسعه یافته است، فرمت باتری قابل تعویض Gogoro را حفظ می کند در حالی که ظرفیت 2.5 کیلووات ساعت را در مقایسه با 1.7 کیلووات ساعت برای مدل های فعلی ارائه می دهد. سود بسیار قابل توجهی که می تواند باعث افزایش استقلال دو چرخ الکتریکی و کوتاه شدن زمان شارژ شود. یکی دیگر از مزایای این نوع باتری های حالت جامد ، خطر احتراق تقریباً صفر در مقایسه با باتری های دارای الکترولیت مایع است.
وینسنت یانگ، بنیانگذار و مدیر عامل ProLogium Technology می‌گوید: « فناوری‌های باتری حالت جامد نشان‌دهنده مرحله جدیدی در آینده خودروهای الکتریکی است و ما مشتاقانه منتظر هستیم که این نمونه اولیه باتری Gogoro را به یک پیشنهاد تجاری در آینده ارتقا دهیم.» گوگورو هنوز مشخص نکرده است که این باتری سرامیکی لیتیوم جامد که هنوز در مرحله توسعه است، چه زمانی وارد بازار می شود.
در آسیا، شبکه Gogoro دارای 10000 ایستگاه است. به ویژه در تایوان متراکم است، جایی که به گفته گوگورو، 95 درصد از موتورهای دو چرخ برقی در گردش را تامین می کند. این شرکت اسکوترهای برقی خود را با استفاده از باتری های قابل تعویض خود تولید می کند. به تازگی یاماها از اسکوتر برقی سازگار با باتری های گوگورو رونمایی کرده است. یاماها EMF طراحی با لهجه‌های اسپرت را انتخاب می‌کند که از کدهای زیبایی شناسی موتورسیکلت وام گرفته است، با دوشاخه بخشی جدایی‌ناپذیر از سپر جلو و چراغ‌های جلو و عقب دوتایی در حالت عمودی.
نمونه اولیه باتری الکترولیت جامد سرامیکی لیتیوم توسعه یافته از همان فرمت باتری های فعلی Gogoro استفاده می کند. © گوگورو
اسکوتر برقی جدید BMW تا 130 کیلومتر برد دارد

source