استارت آپ اسکاتلندی FreeFlow Technologies یک موتور بسیار فشرده برای دوچرخه های برقی ساخته است که در پشت میل لنگ قرار می گیرند و به سختی قابل مشاهده هستند. باتری مرتبط با آن نیز در نظر گرفته شده است که محتاطانه باشد. با چنین تجهیزاتی، تشخیص بین دوچرخه الکتریکی و دوچرخه عضلانی دشوار می شود.
ممکن است کوچک باشد، اما این موتور از استحکام کمتری برخوردار نیست زیرا می تواند برای حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت به توان اسمی 250 وات برسد.
سیستم ماژولار FreeFlow را می توان با یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 252 یا 387 وات ساعت مرتبط دانست که می تواند بیش از 1000 بار شارژ شود. همچنین بسیار محتاطانه، در امتداد لوله مورب دوچرخه نصب می شود. بسته به قطر آن، حتی می توان آن را مستقیماً در داخل لوله قرار داد. از راه دور، تشخیص تفاوت با دوچرخه سنتی دشوار است.
اکنون باقی مانده است که سازندگان دوچرخه را متقاعد کنیم که این راه حل را برای مدل های بعدی خود اتخاذ کنند. در نوامبر 2021، FreeFlow اعلام کرد که با سازنده بریتانیایی Twnpa Cycles به توافق رسیده است، که از آن زمان نمونه اولیه دوچرخه چوبی مجهز به این سیستم را آزمایش کرده است.
موتور الکتریکی توسعه یافته توسط FreeFlow Technologies بین 2.5 تا 3.5 کیلوگرم وزن دارد. گشتاور مشخص نشده است، اما ظاهراً می توان آن را با توجه به الزامات سازنده دوچرخه که می خواهد از آن استفاده کند، تنظیم کرد. © FreeFlow Technologies
یک فرآیند انقلابی برای دوام بیشتر باتری ها

source